Gå til innhold

treig server på One.com? hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem met FTP serveren fra One.com.

når jeg endrer filene og skal se hvordan det ble, så oppdaterer ikke filene seg. noen ganger tar det opptil en time!

noen som vet om det går ann å fikse dette, eller om jeg må bytte host?

sykt irriterende når jeg driver å programerer noe!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Caching av nettsidene? Hva skjer når du tar ctrl+f5 på nettsidene du laster opp?

Eventuelt CTRL+R

Hvis du bruker chrome vil jeg anbefale deg å trykke ctrl+shit+i for å hente opp utviklerverktøyet, så trykker du tannhjulet nederst til høyre og så krysser du av for "Disable cache (while DevTools is open)". Da vil du alltid laste inn nye filer når utviklervinduet er åpent, og du slipper å disable absolutt alt av caching ellers i nettleseren, slik at du ikke forringer opplevelsen andre steder på nett.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Det er ikke det som er problemet.

oppdatering av siden hjelper ingenting. det er akkuratt som om endringen jeg har gjort i en fil ikke blir oppdatert på serveren før en stund etterpå. :S

Jeg forstår jo greia med at man får det man betaler for, men da er det jo rart at jeg ikke får dette problemet når jeg bruker FTP-servere fra zymichost, som ikke koster noen ting? :S

Lenke til kommentar

Jeg hadde et webhotell (billigste) hos one.com før og hadde ingen problemer med at filene mine ikke ble oppdatert på serveren. Og det er noe annet som er årsaken her, fordi når du laster opp en fil via FTP og du får "success" så har filen blitt overført og den nye versjonen ligger der. Den legges ikke i noen form for "kø" som det tar tid å oppdatere. Nå er det dog et halvt års tid siden jeg sa opp webhotellet mitt der så jeg vet ikke hva de har gjort i mellomtiden. Hvis det er slik at det tar en time å oppdatere, selv om du tømmer nettlesercachen så må de i så fall ha lagt inn et cache-system på selve serveren som leverer lagrede sider til deg.

Har du tatt kontakt med support og spurt hvorfor det er sånn?

Lenke til kommentar

Nei har ikke snakket med support ennå, men takk for svar.
Jeg redigerer filene direkte fra "ftp programmet", og får "Utført" når jeg lagrer filen.
men i nettleseren min oppdateres ikke filene med en gang. :-/

tenkte siden dette ikke skjer når jeg bruker andre "hosts" så måtte det være noe med dem?

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg One.com, og har ikke dette problemet. Det har forekommet et par ganger på over 2 års tid. Det kommer litt an på server-last og caching på både server og i nettleseren.

Men generelt sett etter jeg laster opp filer, så skjer endringene på sekundet.

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet med å laste opp filene på nytt ja. :/ hadde det vært bare noen ganger så hadde jeg ikke tenkt over det, men jeg har vært registrert der i overkant av 1 mnd, og dette har allerede vært så problematisk at jeg heller har flyttet sidene mine over på gratisservere, fordi de fungerer bedre i forhold! :O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...