KatrinaS Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hei. Jeg driver og dater ei jente, alt går bra og det der, men det er disse foreldrene. De vet ikke om meg, så det er ikke grunnen, men de tillater nesten ikke at hun har besøk/får besøk, uansett hvem det er snakk om. Maks en gang i uka dersom hun er heldig. Hva skal vi gjøre med dette her? Vi har begge så lyst til å se hverandre oftere, men har nesten ikke mulighet. Veldig vanskelig situasjon dette her. Lenke til kommentar
Araho Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hvorfor kan ikke hun besøke deg? Tror dessuten det kan bli lettere om hun forteller foreldrene sine om dere. Hvor gamle er dere? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Hvorfor kan ikke hun besøke deg? Tror dessuten det kan bli lettere om hun forteller foreldrene sine om dere. Hvor gamle er dere? Dette er generelt. Mao. får hun veldig ajeldent reise til andre folk. Bare veldig strenge foreldre. Har ikke fortalt om oss enda. Hun blir 14, og jeg ble 16 for litt siden. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Ærlighet varer lengst, og jeg ville snakket med begge foreldreparene og fått de til å bli enige først - så kan ungdommen utfolde seg i de nye rammene som foreldrene sammen blir enige om å forholde seg til. Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Hun har prøvd masse og lenge, men de fortsetter å ikke tillate noe besøk. Har ikke snakket om oss enda, men hun tviler sterkt på at det hjelper noe. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hun har prøvd masse og lenge, men de fortsetter å ikke tillate noe besøk. Har ikke snakket om oss enda, men hun tviler sterkt på at det hjelper noe. Jeg mente det sånn at; gutten snakker med sine foreldre, og jenta med sine, om å få i stand et møte mellom de voksne - så kan begge foreldreparene snakke med hverandre, for så forhåpentligvis bli enige om hva de kan tillate av personlig frihet for begge de unge Har det vært forsøkt? Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Jeg mente det sånn at; gutten snakker med sine foreldre, og jenta med sine, om å få i stand et møte mellom de voksne - så kan begge foreldreparene snakke med hverandre, for så forhåpentligvis bli enige om hva de kan tillate av personlig frihet for begge de unge Har det vært forsøkt? Det har ikke vært forsøkt enda. Ville jo holde det litt hemmelig i starten, i tillegg til at vi egentlig bare har truffet hverandre en gang. (Snakket maasse på fb, mld, mms osv.) så det er ikke helt "der" enda. Om du skjønner. Men skal kanskje prøve dette siden. Takk for tips Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Jeg tror også det kan være lurt å la foreldrene deres møtes, kanskje det beroliger hennea foreldre og så vil det nok hjelpe om de blir kjent med deg og skjønner at du har gode hensikter. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) Jodu, bananen i laksen. Det er slik at en jente på 14 fremdeles er et barn. Det er de fleste oppegående foreldres rett og plikt å beskytte sine barn mot det som er destruktiv adferd. De er ganske enkelt (sikkert helt unødvendig) livredde for at du skal introdusere henne for drugs, sex and rock'n roll = alkohol, samleie og Beastie Boys, ikke nødvendigvis i den rekkefølgen. Det er jo ikke tvil om hva du vil, og det vet foreldrene hvis de er oppegående. Det hele er ufravikelig, foreldrene må bare innse dette. Kanskje du må innse at du er feil mann, på feil plass, til feil tidspunkt? Men skam den som gir seg, hormoner kan drive en til de mest utrolige ting. Det at foreldrene skulle være interessert i å møte hverandre, er dere helt Amish eller. Glem det, det er nesten 2014. Endret 20. oktober 2013 av TOMpsy 5 Lenke til kommentar
KatrinaS Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 @TOMpsy: Tusen takk for en post uten mål og mening som ikke stemmer overhodet, og er totalt irrelevant med tanke på hva jeg ville oppnå ved å starte dette emnet. Tusen takk. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Foreldre som er oppegående vil da vel vite hvem barna sine omgås med? Jeg hadde nok tenkt at de som vil møte hverandre får det til og at det ville blitt verre om jeg prøvde å nekte, så ville heller gått inn for å bli kjent med menneskene som er en del av min datters liv. Jeg var intenst forelsket da jeg var fjorten og husker godt den følelsen enda. Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Hei. Jeg driver og dater ei jente, alt går bra og det der, men det er disse foreldrene. De vet ikke om meg, så det er ikke grunnen, men de tillater nesten ikke at hun har besøk/får besøk, uansett hvem det er snakk om. Maks en gang i uka dersom hun er heldig. Hva skal vi gjøre med dette her? Vi har begge så lyst til å se hverandre oftere, men har nesten ikke mulighet. Veldig vanskelig situasjon dette her. @TOMpsy: Tusen takk for en post uten mål og mening som ikke stemmer overhodet, og er totalt irrelevant med tanke på hva jeg ville oppnå ved å starte dette emnet. Tusen takk. Bare hyggelig, men jeg skal utdype det ytterligere da jeg forstår at jeg ikke klarte å formulere meg riktig. Hvem er det du prøver å lure? Du skriver selv at du "dater" en jente. Dette peker i rettingen at du er ute etter kjærlighet, intimitet og ikke minst sex. Hvis du er uenig i dette, da er du ikke som en vanlig 16-åring, case closed. Du sier at jenta har problemer med å få tillatelse til sosiale aktiviteter, og hva skal du gjøre med det? Jeg forsøker å forklare hvorfor det sannsynlig er slik. Du kan sannsynligvis gjøre nada med det. Men hvis du mener at foreldrene er "syke", ring barnevernet, case closed. Dere har begge lyst til å treffe hverandre oftere, sier du... sier hun... Jeg skal på ingen måte trykke deg ned, men det er 100% sikkert at du og hun har ulike motiver for å skulle ville møtes oftere. Det er overhode ingen feil med det, alt er i sin skjønneste og normale orden med det. Bare fortsett med det du holder på med, med ytterligere frustrasjoner fra din side, case closed. Hvis du vil ha hjelp med å forstå; er poenget mitt at med mindre problemet stikker dypere enn hva du har skrevet til nå, så er "problemet" sett på med øynene til en 16 år gammel gutt. Det er jo som du kommer til å forstå senere i livet, ikke mer en en alminnelig utfordring. En mulig løsning på din utfordring er at du ikke skal gi deg. Det første som må skje er at jenta må få tillatelse til å ta deg hjem til seg, slik at foreldrene får møte deg. Siden tar du det derfra. 5 Lenke til kommentar
The Barnacle Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Går dere på samme skole? Går jo an å møtes etter skolen eventuelt Gjøre litt lekser sammen. Hvis ikke det går, og du maks får møte henne en gang i uken så er det jo ikke verdens undergang. Dere er fortsatt så unge at det går fint an å ta det med ro, spesielt nå helt på starten Lykke til. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Alt TOMpsy beskriver her er sant. Du kan være enig eller uenig i det. Det er dessverre vanskelig å se dette før du har barn selv. Naturen er ganske utspekulert sånn sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå