ProphetSe7en Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Først vil jeg få frem at dette ikke er en tråd der jeg vil høre moralsnakk fra alle og en hver. Jeg ønsker heller ikke en drøss med svar som går på om jeg får lån eller ikke, for det er rett og slett ikke hva jeg lurer på. Grunnet ett firma som gikk dunken er jeg nå kommet under gjeldsordning de neste 7 årene. Jeg tjener forsåvidt greit og kunne hatt boliglån i vanlig bank hadde det ikke vært for gjeldsordningen. Så til poenget: Jeg ønsker ikke å leie for all tid, jeg vil gjerne kjøpe leilighet. Jeg vet at eneste mulighet jeg har under gjeldsordning er lån i kommunen, og da startlån. Reglene er vel da slik at jeg IKKE har lov å betale avdrag på lånet under gjeldsordnings perioden, men kun betale renter. Så da lurer jeg litt på om noen har erfaringer selv eller via bekjente om har valgt å gjøre det på denne måten. Forutsatt at boligprisene ikke synker så vil jeg jo bo billigere i en kjøpt leilighet enn jeg gjør nå ved å leie. Synder boligprisene kan jeg jo gå på en kraftig smell, men om boligprisene stiger vil jeg tjene på det. Hvordan vil det være når årene i gjeldsordning er over med hensyn til lånet og nedbetalte renter, gjenstående renter + avdrag? Finnes der en lånekalkulator som viser hvordan regnestykke vil bli i ett slikt tilfelle? Er der noen grunner til at en ikke bør kjøpe, grunner til at en bør kjøpe? Jeg vil rett og slett ha mest mulig info om dette før jeg tar noen videre avgjørelse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå