Jannis-15 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Fullmåne i natt Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Hei, Jan Erik. Veldig interessant teknikk, og et flott måneportrett, som på ingen måte er "skarpa ihjæl" ! Vennlig hilsen Albert Andersson. Lenke til kommentar
Kjetil Øyen Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Fantastiske bilder du kommer med..... Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Takk takk! Forsøkte å ikke dra for hardt i spakene. Kunne ønsket meg et enda litt mer detaljrikt bilde, men det var rett og slett for dårlige forhold for å få det til. Var praktiask talk ikke synlig detaljforskjeld på bildene jeg tok på 1000mm og 2500mm - så da nytter det ikke å bare dra hardere i spakene i photoshop. Men uansett er det vel mitt beste fullmåne bilde så langt, og første i IR, så er absolutt fornøyd! Lenke til kommentar
Jannis-15 Skrevet 22. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2013 Etter litt mer etterbehandlig så var det faktisk en del forskjeld på 1000 og 2500mm alikevel, og resultatet ble en del mer detaljert en på 1000mm som jeg lastet opp her. Dog viste det seg at jeg manglet et par små biter av månen etter å ha satt sammen alle delene. Ikke alltid like lett å vite når man har fått med seg hele månen når man opererer på 2500mm og 7.2 i crop faktor da dette tilsvarer ca 18 meter (ja, jeg sa meter) brennvidde på fullformat. Så jeg får ha det til gode til neste gang å lage et veldig høyoppløst bilde av månen med 2500mm - men det kommer en dag, det er helt sikkert! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg