Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Reperasjon av vaskemaskin,bytte "klesfordeler" i trommel?

Anbefalte innlegg

Inni trommelen i vaskemaskinen er der slike "riller" som sørger for at klærne blir forflyttet osv. Usikker på hva det heter, men håper dere skjønner hva jeg mener her.

Problemet er at en av disse er blitt knust og har meget kvasse kanter som lager små huller i klærne.

Jeg har funnet løse slike på nett, men jeg lurer litt på hvordan disse byttes.

post-17931-0-87768300-1382144009_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Kommer av på hvilken maskin du har. Jeg byttet for en stund siden, det var en Electrolux. Klipsene skulle nok strammes fra trommelens utside, men jeg slapp å demontere etter litt prøving og feiling med justering av klipsene før jeg satte på dingsen (som heter klesmedbringer).

Lenke til kommentar

Ja jeg har funnet det ut, og kjøpte en pakke med tre stk på ebay til 100 kroner.

Lefdal skulle ha 490 kroner for en.

Ja, stort sett billigere på ebay, men jeg jobber i elektrobransjen og de fleste av våre kunde ringer rett til produsent å får dette tilsendt gratis pr post. Hvis maskinen er under 5 år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Ja, stort sett billigere på ebay, men jeg jobber i elektrobransjen og de fleste av våre kunde ringer rett til produsent å får dette tilsendt gratis pr post. Hvis maskinen er under 5 år.

Jeg måtte bytte på min 2 år gamle Electrolux. Importør påstod at dette var en slitedel, og ikke var dekket av garanti eller reklamasjonsrett. Endte opp med å betale noen hundre for den fra forhandler, men dette ble også mitt siste produkt fra Electrolux.

Lenke til kommentar

Jeg måtte bytte på min 2 år gamle Electrolux. Importør påstod at dette var en slitedel, og ikke var dekket av garanti eller reklamasjonsrett. Endte opp med å betale noen hundre for den fra forhandler, men dette ble også mitt siste produkt fra Electrolux.

Ja, har noe erfaring med at elux ikke alltid er så service innstilte, vet at BSH (Bosch og siemens) sender de stort sett gratis til fler av de litt dyrere modellene sine, og samme er det med miele, jaja, du fikk hvertfall fikset det!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Fikk det, men maskinen klikket ikke så lenge etterpå. Jeg kastet hele dr****en, og kommer aldri til å kjøpe noe fra Electrolux igjen (har tidligere hatt feil på komfyr, 2 x kjøleskap og oppvaskmaskin fra samme merke, etter å ha kjøpt samme serie ved bygging av nytt hus). Har også hatt feil på andre hvitevarer, som Whirlpool, Panasonic og Gorenje, men her har reklamasjoner blitt håndtert tilfredsstillende. Hvitevarer fra Bosch, Siemens og Asko har jeg aldri hatt feil på (i reklamasjonsperioden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...