Gå til innhold

Bør jeg forandre noe ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ville ha kjøp en SSD disk på 128 GB (Samsung 840 serien er god) eventuelt en god cpu kjøler. F.eks Cooler Master Hyper 212 Evo.

Skal du spille en del, er A10 6800k neppe noe god for full HD eller høyere oppløsning, du må nok regne med veldig lav grafikk instillinger og lav ytelse generielt. CPU ytelsen er nok ca halvparten av i5 2500k bare så det er sagt. Men på den andre siden klarer du nok å spille av 4k Ultra HD filmer om vi snakker om ren ytelse.

Ville anbefalt deg å vente helst, siden om du ser på Kaveri APU (FM2+ platformen) så vil nok den gi ennå mere ytelse både i spill samt å støtte HDMI v2 og ultra HD uten seperat skjermkort. Mens dagen standard kun har HDMI 1.4

Lenke til kommentar

Godt og høre :D så det er ikke nødvendig og skifte ut noe ?

Hvis du ikke skal spille BF3 så er ikke det nødvendig. Pcen takler også BF3 på den laveste grafikken osv. BF4 blir nok for hardt for denne pcen. Så nei, til ditt bruk så trenger du egentlig ikke å bytte ut noe. Klart at det kan bli bedre hvis du f eks forbedrer noe, men det er ikke nødvendig.

Forresten vil det lagge med tekkit/FTB ?

Jepp, det må du nok regne dessverre regne med npr du har det oppsette ditt som du har nå. Takler som sagt BF3 på laveste grafikk også kanskje middels. Spør litt. Om den vil lagge på FTB avgjøres av prosessor/skjermkort. Ser ut til at f eks FTB også fungerer greit så du må regne med at det lar seg fikses selv om du godt kan investere i en kraftigere prosessor i og med at du skal spille BF3,

Innlegget mitt ble fryktelig rotete, men håper at det ble lesbart :p

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Hvorfor bruke penger på å oppgradere senere når du kan få bedre nå til samme pris? Jeg anbefaller også at du legger ca 6000 i en stasjonær, den holder mye lengre :)

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Den prisen du bruker når du skal oppgradere. Bruk heller de pengene nå.

Da slipper du å betale dobbelt opp.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...