Specturee Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Heisann lurte på om jeg trenger og forandre noe for og få bedre spill opplevelse av dette oppsettet her:http://bildr.no/view/WXRsN2xF F.eks skifte til intel eller noe men jeg vil helst ha samme pris eller lavere Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Ville ha kjøp en SSD disk på 128 GB (Samsung 840 serien er god) eventuelt en god cpu kjøler. F.eks Cooler Master Hyper 212 Evo. Skal du spille en del, er A10 6800k neppe noe god for full HD eller høyere oppløsning, du må nok regne med veldig lav grafikk instillinger og lav ytelse generielt. CPU ytelsen er nok ca halvparten av i5 2500k bare så det er sagt. Men på den andre siden klarer du nok å spille av 4k Ultra HD filmer om vi snakker om ren ytelse. Ville anbefalt deg å vente helst, siden om du ser på Kaveri APU (FM2+ platformen) så vil nok den gi ennå mere ytelse både i spill samt å støtte HDMI v2 og ultra HD uten seperat skjermkort. Mens dagen standard kun har HDMI 1.4 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Ikke skift til Intel. De fordelene på grafikksiden når du har AMD er såpass store. Har selv spilt BF3 med AMD og jeg har sammenlignet med Intel og AMB ga meg helt klart de store fordelene. Prosessorytelsen var omtrent den samme. Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Så det blir dårlig og spille Crysis 2 og League of legends og minecraft på dette oppsettet ? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Nei, jeg vil ikke si at det er ett dårlig oppsett. Den elendige grafikken til minecraft gjør vell at dette spillet takles nesten av alle pcer med unntak av de svakeste. Lol og Crysis 2 takler oppsettet ditt. Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Hva med BF3/MW3 ? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Kan nok bli litt vanskeligere å takle BF3 osv. Da bør du nok oppgradere en del, men prosessoren takler det hvis du kjører på middels grafikk. Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Godt og høre så det er ikke nødvendig og skifte ut noe ? Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Forresten vil det lagge med tekkit/FTB ? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Godt og høre så det er ikke nødvendig og skifte ut noe ? Hvis du ikke skal spille BF3 så er ikke det nødvendig. Pcen takler også BF3 på den laveste grafikken osv. BF4 blir nok for hardt for denne pcen. Så nei, til ditt bruk så trenger du egentlig ikke å bytte ut noe. Klart at det kan bli bedre hvis du f eks forbedrer noe, men det er ikke nødvendig. Forresten vil det lagge med tekkit/FTB ? Jepp, det må du nok regne dessverre regne med npr du har det oppsette ditt som du har nå. Takler som sagt BF3 på laveste grafikk også kanskje middels. Spør litt. Om den vil lagge på FTB avgjøres av prosessor/skjermkort. Ser ut til at f eks FTB også fungerer greit så du må regne med at det lar seg fikses selv om du godt kan investere i en kraftigere prosessor i og med at du skal spille BF3, Innlegget mitt ble fryktelig rotete, men håper at det ble lesbart Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 haha jada Hva hvis jeg legger til 500 kr til i budsjettet mitt da ? ( 4500 ) får jeg noe bedre da ? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 500 kr er ikke så veldig merkbart dessverre. Skal du game så må du nok opp i pris. Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Hvis du legger 6000 i PCen så vil du flertallet spillytelsen du kan få. Kanskje spare litt lengre er en ide? Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Jeg er igrunn enig med han over her. Du får så utrolig mye mer for penge hvis du går litt opp Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Åååå herre-.- Skal ha pcen forest mulig og billigst mulig også kan jeg oppgradere den etter på . Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Slå deg løs da hvis du ikke vil høre på tips. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Hvorfor bruke penger på å oppgradere senere når du kan få bedre nå til samme pris? Jeg anbefaller også at du legger ca 6000 i en stasjonær, den holder mye lengre Endret 21. oktober 2013 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Åååå herre-.- Skal ha pcen forest mulig og billigst mulig også kan jeg oppgradere den etter på . Ok, men vær forberedt på at det blir dyrere. Hvorfor bruke penger på å oppgradere senere når du kan få bedre nå til samme pris? Kloke ord... Lenke til kommentar
Specturee Skrevet 21. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2013 Hvorfor bruke penger på å oppgradere senere når du kan få bedre nå til samme pris? Jeg anbefaller også at du legger ca 6000 i en stasjonær, den holder mye lengre Samme pris bedre ? Link ? :O Hva du mener ? P Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Den prisen du bruker når du skal oppgradere. Bruk heller de pengene nå. Da slipper du å betale dobbelt opp. Endret 21. oktober 2013 av Bruker-182691 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå