Gå til innhold

Elkjøp dårlig erfaring( kundeservice) reparasjon av laptop


Anbefalte innlegg

Vil bare si jeg er ny her, og grunner til at jeg ble medlem er for å dele min erfaring og få ut min frustrasjon. Dette er en personlig opplevelse, og selvfølgelig har andre personer andre oppfatninger.

 

Skal skrive det så kort så mulig.

 

Det hele startet med at dataen(laptop vaio) min frøs å skrudde seg av. Leverte den inn 31 juli. Hyggelig betjening.

 

Den 29 august fikk jeg den tilbake om kvelden. Dro på ferie

Hadde ikke hatt tid å teste den før jeg dro

 

Da jeg kom hjem fant jeg ut den fremdeles frøs. Kontaktet elkjøp igjen, og betjeningen der fant ut at verkstedet hadde skiftet harddisk i steden for hovedkort, som de hadde skrevet var feil med dataen. leverten den inn igjen den 13 september, fant feilen den 8, men hadde ikke hatt tid å gå for å klage/levere den inn igjen

 

Fikk den igjen den 24 september. var glad, men reiste til hytta, da jeg passet hunden og den har det mye bedre der ute.

 

Når jeg prøver dataen igjen, fryser den mens jeg ser på netflix. og jeg finner også ut at tastaturet ikke fungerer lengre. kontakter elkjøp igjen den 3 oktober, og de skal ringe meg opp. Den 8 oktober levere jeg pcen, da ingen har ringt etter meg. ville heve kjøpet, men de nektet for at jeg kunne gjøre dette, da det er verkstedet som tar den beslutningen. Nb de hadde skiftet hovedkort denne gangen, slikt de egentlig skulle ha gjort første gang)

 

Får beskjed den 15 oktober at de har prøvd i ringe meg, noe de ikke hadde gjort.Ringer dem den 15 og 16 oktober, da de sier det samme vi ringer deg opp sannsynligvis i løpet av dagen eller neste dag. den 17 etter jeg har ringt ringer de meg opp igjen, og sier at reklamsjonen ikke ble godtatt, og jeg må betale dem. feilen er en generell feil. spør hva de mener med dette, og etter hvert kommer det frem til at feil med tastaturet er en generell feil, som ikke dekkes av reklamasjon da det er en slitasje feil. Noe jeg kunne godtatt hadde det ikke virket før jeg leverte inn, men det gjorde det.

ble så informert at det kostet 1500 Kr. Noe jeg nektet, fordi det var de som hadde gjort at denne feilen hadde kommet. og truet med politi anmeldelse fordi de var dem som hadde gjort dette, for å så kreve reparasjons kostnader for å ordne opp i dette igjen. Da fikk de en annen tonen og skulle ta kostnadene selv. Jeg ville også ha en form for erstatning sa jeg, fordi jeg synes de har brukt en urimelig lang tid på å ordne en datamaskin, men fikk svar jeg var heldig at de tok kostnaden for reparasjonen. Ble fortvilet og sa bare jeg får dataen tilbake i god stand og uten mer feil så vil jeg bli "glad" for å få dette ute av verden. Er nå den 18 og fikk melding om at reserve deler var på vei og det vil ta ca 6-8 virkedager for levering av disse delene. Er oppgitt og lei av elkjøp og vil ikke handle mer der etter deres behandling av meg. Men dette er min historie, og det finnes sikkert andre som er helt uenige i min erfaring av elkjøp. Til dags i dag har jeg hatt dataen inne i 77 dager eller gjort om til 1848 timer.

 

Til slutt fikk låne pc av dem da jeg spurte etter dette på 2 og 3 gangs reparasjon.( trengte ikke låne pc første gang på grunn av ferie å mye å gjøre.) Er denne jeg sitter og skriver på nå, langt ifra hva min pc i hastighet og minne, men duger til netflix og surfing på internett, så jeg klager ikke på det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne typen ting er grunnen til at jeg har en laptop som dekkes av bedrifts-garantiene til produsenten (selv om jeg kjøpte den privat) - jeg hadde litt ymse problemer, og dagen etter at jeg ringte kom det en mann på jobben med en stabel nye deler, som han byttet på stedet.

Lenke til kommentar

Ikke tru med politianmeldelse. Møter du en Elkjøp-ansatt som har et fnugg av peiling, vil han bare le av en slik trussel.

 

Politiet vil mest sannsynlig også bare le av deg om du leverer en anmeldelse på dette grunnlaget. De har ikke noe med dette å gjøre.

 

Forbrukerrådet er de du skal kontakte. Og akkurat det bør du gjøre for du har grunnlag for heving av kjøpet slik jeg ser det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hey! Jeg jobber i Elkjøp - jeg kan ikke hjelpe deg direkte med saken din eller skrive noe her grunnet jeg bilr inhabil på flere måter :). Men om du har lyst til å sende meg hvilken butikk det gjelder på en personlig melding, eller skrive her i tråden, så kan jeg ihvertfall tipse de om erfaringen din? Om du ønsker..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sendte inn en telefon til reperasjon. Fargen på telefonen hadde "flasset" av, og hadde problem med sim-kort (min feil), sendte den inn. De ringte meg 2 uker senere å sa at det med sim-kort-leseren var min feil, så jeg sa jeg kunne betale reperasjon. Hadde ikke penger nok før etter 2 uker, så jeg spurte de om de kunne la være å sende telefonen tilbake, så jeg kunne betalt reperasjonen. 1 uke senere fikk jeg melding om at telefonen var sendt i retur. Jeg drar til elkjøp for å forklare det vi avtalte over tlf. Han sa at om jeg skulle sende den inn igjen, måtte jeg betale frakta og ny sjekk + reperasjon. Jeg sa at vi hadde avtalt at de skulle holde av telefonen min, det hjalp lite. Så jeg sa at jeg bare ville få tilbake telefonen nå. Det kostet 800 kr. Frakt frem og tilbake + sjekk. De hadde ikke engang fikset det som ikke var min feil. Skulle jeg sende den inn igjen ville det bli samlet pris på over 2500 kr. Det synes jeg er veldig dårlig.

Lenke til kommentar

Ikke tru med politianmeldelse. Møter du en Elkjøp-ansatt som har et fnugg av peiling, vil han bare le av en slik trussel.

 

Politiet vil mest sannsynlig også bare le av deg om du leverer en anmeldelse på dette grunnlaget. De har ikke noe med dette å gjøre.

 

Forbrukerrådet er de du skal kontakte. Og akkurat det bør du gjøre for du har grunnlag for heving av kjøpet slik jeg ser det.

Forstår hva du mener. Sa ikke jeg ville anmelde en enkelt ansatt, men kjeden for å skade et produkt, for å så kreve penger for å fikse denne skaden. Er også viktig å få med seg at grunnen til at dette kom ut var at jeg tenkte vel i ca 2 sekunder etter å ha fått beskjed om å betale grunnet frustrasjon om et problem de hadde foresaket

Hey! Jeg jobber i Elkjøp - jeg kan ikke hjelpe deg direkte med saken din eller skrive noe her grunnet jeg bilr inhabil på flere måter :). Men om du har lyst til å sende meg hvilken butikk det gjelder på en personlig melding, eller skrive her i tråden, så kan jeg ihvertfall tipse de om erfaringen din? Om du ønsker..

Dette gjelder elkjøp megastore forus.

Lenke til kommentar

Forstår hva du mener. Sa ikke jeg ville anmelde en enkelt ansatt, men kjeden for å skade et produkt, for å så kreve penger for å fikse denne skaden. Er også viktig å få med seg at grunnen til at dette kom ut var at jeg tenkte vel i ca 2 sekunder etter å ha fått beskjed om å betale grunnet frustrasjon om et problem de hadde foresaket

Dette gjelder elkjøp megastore forus.

 

Har også en lignende case på gang, som jeg håper løser seg. (Dette gjelder også elkjøp forus).

 

Sendte inn maskinen for bytte av vifte som bråker når den går på lav hastighet (vibrerer eller tar borti noe). Forøvrig en samsung chronos som er kjøpt i år. Verkstedet finner ingen feil og jeg får maskinen tilbake - full av riper.

Leverer maskinen inn igjen og de lover å få byttet vifte og oppript deksel.

Får maskinen i gjen og viften er byttet men dekselet som er oppript er ikke byttet.

Nå har elkjøp forus lovet å bestille inn dekselet og bytte det selv når de får det inn. Venter spent på om jeg kommer til å få en telefon fra de!

Lenke til kommentar

Forstår hva du mener. Sa ikke jeg ville anmelde en enkelt ansatt, men kjeden for å skade et produkt, for å så kreve penger for å fikse denne skaden.

Forsto at du mente hele kjeden, men det hjelper uansett ikke. Det er forbrukerrådet du må kontakte om du ønsker å komme noen vei. Politiet tar ikke slike saker.

Lenke til kommentar

 

Har også en lignende case på gang, som jeg håper løser seg. (Dette gjelder også elkjøp forus).

 

Sendte inn maskinen for bytte av vifte som bråker når den går på lav hastighet (vibrerer eller tar borti noe). Forøvrig en samsung chronos som er kjøpt i år. Verkstedet finner ingen feil og jeg får maskinen tilbake - full av riper.

Leverer maskinen inn igjen og de lover å få byttet vifte og oppript deksel.

Får maskinen i gjen og viften er byttet men dekselet som er oppript er ikke byttet.

Nå har elkjøp forus lovet å bestille inn dekselet og bytte det selv når de får det inn. Venter spent på om jeg kommer til å få en telefon fra de!

Bare lurer, hvor lang tid har de brukt på deg, og eventuelt om du har dataen hjemme, eller de har beholdt den imens.

 

Men jeg fikk som sagt en sms om å gi tilbakemelding for deres service av dataen, før jeg har fått den tilbake.

 

Mitt svar var kanskje spydig eller frekk, men dønn ærlig.

Den lyder slikt etter å ha forklart dem min situasjon som er forenklet i starten på denne tråden, enn den jeg sendte inn til dem:

Så hva synes dere selv? men når jeg får dataen min tilbake, så fort som mulig håper jeg, og at den fungerer helt fint igjen, lover jeg dere med hele mitt hjerte at jeg aldri skal kjøpe ting hos dere igjen. Etter 77 dager eller 1848 timer er jeg lei av ventetiden det tar å få orndet en data hos dere.

Mvh xxxxx xxxxx

Lenke til kommentar

For å forsvare Elkjøp litt: jeg antar at de sender produktet inn til et verksted som representerer produsent eller importør. Da er det opp til verkstedet, som er et separat selskap, å avgjøre om feilen skal dekkes av garanti eller reklamasjonsrett. Det er butikken som står juridisk ansvarlig, men de forholder seg til verkstedet av to grunner: det er de som har fagkompetansen, og det er de som bestemmer om produktet skal repareres kostnadsfritt for butikken eller ikke. Hvis ikke, vil butikken enten måtte ta regningen (for reparasjon eller diagnose) eller gi regningen til kunden, eller så sender ikke verkstedet produktet tilbake til butikken. Derfor havner butikken i en klemme. Tar de regningen, så taper de penger. Elkjøp har neppe særlig gode marginer for PC-ene de selger (men trolig mer på tilbehøret), og skal de kunne holde prisene så lave kan de ikke punge ut for slike ting hele tiden. Det er garantert utrolig kjipt for den ansatte du snakket med, og det ble neppe bedre av at du truet med politianmeldelse.

Lenke til kommentar

For å forsvare Elkjøp litt: jeg antar at de sender produktet inn til et verksted som representerer produsent eller importør. Da er det opp til verkstedet, som er et separat selskap, å avgjøre om feilen skal dekkes av garanti eller reklamasjonsrett. Det er butikken som står juridisk ansvarlig, men de forholder seg til verkstedet av to grunner: det er de som har fagkompetansen, og det er de som bestemmer om produktet skal repareres kostnadsfritt for butikken eller ikke. Hvis ikke, vil butikken enten måtte ta regningen (for reparasjon eller diagnose) eller gi regningen til kunden, eller så sender ikke verkstedet produktet tilbake til butikken. Derfor havner butikken i en klemme. Tar de regningen, så taper de penger. Elkjøp har neppe særlig gode marginer for PC-ene de selger (men trolig mer på tilbehøret), og skal de kunne holde prisene så lave kan de ikke punge ut for slike ting hele tiden. Det er garantert utrolig kjipt for den ansatte du snakket med, og det ble neppe bedre av at du truet med politianmeldelse.

forstår at det ikke elkjøp sine ansatte sin feil, og at de skal tjene penger. Men føler at du burde kommunisert bedre mellom seg selv og verkstedet. Grunnen til at jeg sa det med politi anmeldelse, var som sagt liten betenkningstid og frustrasjon. Noe jeg glemte og nevne i artikkelen var at de kun hadde sett på tastaturet og ikke gjort noe ting med at den fremdeles frøs helt tilfeldig. Grunnen til avslag for reklamasjon var at tastaturet ikke virket, noe jeg sa at jeg forstod, men de mente også at dette var problemet den hadde blitt sent inn for, ikke at den fremdels frøs. Det hadde de ikke sett på en gang. Men at de heller velger og reparere den 3 ganger tror jeg koster dem en del, noe er en meningsløs utgift, hvis verkstedet heller hadde hørt på dem første gang, og gjort jobben sin. grunnen til at jeg er sint er fordi at det er elkjøp jeg har kjøpt produktet fra, ikke deres leverandør. Og der er de som er ansvarlige. Hadde de har bedre kommunikasjon med meg og seg i mellom, og ringt tilbake når de skulle første gang isteden for at jeg må levere tilbake og ringe for å purre dem for at jeg ikke har hørt noe ifra dem, selv om de sa de skulle ta kontakt med meg. Er ting som burde vert unngått av dem. Det gjør at jeg føler elkjøp er arrogant og ikke bryr som om meg som kunde. Det at de skal tjene penger og at spesielt datamaskiner er et presset merket, med liten lønnsomhet forstår jeg godt, men når de først fikk et produkt med feil tilbake burde du snakket med kunden, og gjort de tingene de sier de skal gjøre muntlig, og at man ikke skal kreve dokumentasjon for at de lover å ringe tilbake.

Endret av øvrebø
Lenke til kommentar

Ser nå ut som de har reparert dataen den 22 oktober, venter nå spent for å få den tilbake, og om den fungerer som den skal. Håper den gjør det og vil teste den i noen dager når jeg får den. Håper nå at alt fungere 100%, slikt den gjorde før den startet og fryse.

Lenke til kommentar

fikk dataen tilbake den 24 på kvelden. Men tastaturet er løst, eller har bare funnet ut til nå at tasten R hopper ut når jeg trykker på den. Ellers fungerer den fint, men er sykt irriterende. Gav beskjed på søndagen, da jeg ikke hadde hatt tid til å bruke den før det. Gav beskjed på mandag, men de må sende den inn igjen for å ordne dette sier de. Er bare sykt irriterrende. Hvorfor tester de ikke slikt før de sender den avgårde? Må nokk tilbake en dag i uka, for å sende den inn igjen, da at tasten er løs er sykt irriterrenes som nevnt


Tror de på verkstedet hater meg, og gjør de de kan bare for at jeg skal være uten data

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...