Dobain Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Halloen godtfolk! Jeg skiftet til vinterdekk på min kjære 2004 (?) passat stv i dag. Felgene og boltene er helt nye, hentet de også i dag, men med en annen bil så de ble ikke montert på hos selger. Jeg kjørte bilen problemfritt inn i garasjen for å skifte dekk. Når jeg så hadde skiftet de og skulle rygge bilen ut så kom jeg meg ingen vei. Føltes mer eller mindre som at bremsene var fullstendig låst. Etter en stund fikk jeg den til å flytte seg et par cm. Da konkluderte jeg med at dette kan umulig være bra og ga opp for kvelden. Bakgrunnen til bilen er at jeg har brukt den svært lite de siste par månedene (3-4 ganger), spyr ut litt røyk til tider når jeg starter men ellers så fungerer den helt fint. Dette er fjerde sett med felger jeg har til bilen og har aldri opplevd noe med de andre. Er det noe mulighet for at boltene er for lange så de kommer borti noe eller er det bunnhull de står i? Er det noe måte å feilmontere dekkene? Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Er felgene beregnet til bilen din? Har de rett innpress? Klarer du å snurre hjulene rundt dersom du jekker bilen opp slik at hjulene er ca. 1 cm over bakken? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Har noen felger selv som er så trange at avbalanseringsvektene stopper mot caliperne. - Det var akkurat slik du beskriver, men kan jo være noe helt annet Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Er det noe mulighet for at boltene er for lange så de kommer borti noe eller er det bunnhull de står i? Er det noe måte å feilmontere dekkene? Hadde sett på dette først. Ikke vanlig på VAG, eller Mercedes, men sjekk om boltene kan være for lange. Lenke til kommentar
Bilbergeren Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Hei. Vet du om det er elektronisk håndbrekk på bilen? For hvis det er tilfellet,e r jeg nesten 100% sikker på at det er en eller begge servoene som har låst seg. Dette er et meget godt kjent problem på passat av nyere type. Hvis dette er tilfellet, kan du prøve å koble fra minuspolen i 2-3 minutter, for så å sette den på igjen. Prøv å løse ut håndbrekket nå. (Minus er den som ligger nærmest frontruten). Tror ikke det har noenting å gjøre med bolter eller felgene. Hvis boltene er for lange vil bilen bevege litt på seg enten fremover eller bakover. Håper dette var til hjelp Lenke til kommentar
Pr1ncess Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Dette skjedde meg også! Da var boltene for lange, så det kom borti noe så fotbrekket ble ødelagt bl.a. Torte heldigvis ikke å kjøre lenger enn noen meter med dette, fælt til bråk det ble.. Lenke til kommentar
Maxi1234 Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Hei. Vet du om det er elektronisk håndbrekk på bilen? For hvis det er tilfellet,e r jeg nesten 100% sikker på at det er en eller begge servoene som har låst seg. Dette er et meget godt kjent problem på passat av nyere type. Det samme skjedde på Passaten til en kompis av meg. Sto dønn fast, og det viste seg at det var håndbrekkservoen som ikke slapp taket på ene siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå