Gå til innhold

Bytte linje neste år, hvordan blir stipend?

Elvis Plesly

Anbefalte innlegg

Hei!

Føler jeg har valgt feil linje for å bli min ønskede yrke. Jeg har nå fått støtte i stipend på flere tusen. Nå som det er for sent å bytte linje, må jeg nesten vente til neste år. Jeg går nå medier og kommunikasjon, men vil gjerne starte på studiespesialisering. Lurer da på hvordan det går med stipend?

Jeg oppgir ikke hva jeg får i stipend, men si det er 10 000kr. Jeg får da 10 000kr i stipend, pluss 10 000kr til i lån. Dette er da første året.

Da jeg bytter linje, må jeg da starte et helt førsteår på nytt, samtidig å fullføre to år til. Tilsammen 4 år med skole på videregående. Vil jeg fortsatt få like mye støtte i stipend og lån alle 4 årene, eller vil jeg f.eks ikke få noe støtte første året da jeg bytter til studie, men få støtte de to siste årene?

Er det noen som vet hvordan dette fungerer?

Takk for svar!

Edit: Lurer også på hvordan vitnemålet blir? Siden jeg bytter linje fra MK til studie, vil førsteåret studie overskride mk vitnemålet?

Endret av Elvis Plesly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil bare påpeke at tredje året medier og kommunikasjon tilsvarer påbygg, så du får generell studiekompetanse om du består disse tre årene. Sannsynligheten for at du kan bytte ut noen mediefag med eventuelle fag du trenger for å komme inn på ønsket studie, bør være ganske god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...