benuls Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg skal sette opp en Minecraft-server til et dataparty, men har ikke spilt noe særlig Minecraft på et år eller to. Altså er sikkert mye nytt og annerledes. Visjonen min er å bygge et pent startområde der spillere ikke kan ødelegge noe, og derfra skal de kunne teleportere seg til den verdenen de ønsker: En survival-verden som skal være åpen hele året. En creative verden som skal brukes under datapartyet til byggekonkurranse. Evt en verden for Hunger Games eller The Walls-konkurranse. Finnes slike launcher/plugins som kan gjøre dette? Serveren skal leies fra en host, er ikke sikker på hvilken enda. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6x3szi Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Visst du skal sette opp alt dette har du mye arbeid foran deg. For å kunne installere plugins til en Minecraft Server må du bruke bukkit. 1. Bukkit skaffer du her: http://dl.bukkit.org/ (trykk på alternate version visst du vil ha 1.6.4) 2.Så trenger du Worldedit, og Worldguard for beskyttelse av områder og enklere bygging av store ting.) 3. noen kan gjerne fortsette på denne listen.... Det kan være greit å søke youtube etter f.eks "how to use worldguard" eller "how to set up bukkit". Dette er forresten mye vanskeligere å gjøre visst du ikke setter opp serveren på din egen maskin. Jeg er ikke helt oppe på dato på dette her så visst noe her er feil så si ifra. Lenke til kommentar
benuls Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 Takk! Jeg har prøvd meg litt frem med Bukkit nå. Jeg klarer forsåvidt greit å sette det opp gjennom console. Slik jeg har forstått det har jeg tilgang til FTP og console når jeg leier en server. Håper det ikke er mye mer avansert? Er en stund siden jeg drev på med dette Jeg vil kanskje dempe litt på kravene mine, jeg ser det kan bli vanskelig å få til på en bra måte. Er det forøvrig mulig å stille inn slik at Multiworld har survival på en verden og creative på en annen (om noen vet det)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå