Gå til innhold

AGP 4x vs. AGP 8x

Anbefalte innlegg

Hei,

har et Geforce Fx5600 kort som sitter i en 4x AGP port...

lurte på hvor stor forskjell det vil være å bytte til en 8x AGP port. Kortet støtter 8x, men da jeg synes det er litt treigt (ca10000 i 3dmark01 og 3000 i 3dmark03, selv med overklokking) lurer jeg på hvor mye det teller.

Er det en dobling i hastighet slik det høres ut? (neppe)

resten av maskinen står under...(se signatur)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

o..ok...må finne på noe annet for å dra opp farten på pc'en på da :roll:

Forslag? (bortsett fra å brenne av 5000 på radeon9800xt, hvilket uansett hastighet umulig kan være verdt det, det er jo over halvparten av hva jeg betalte for denne maskinen for 1 og 1/2 år siden.

Trenger raskere pc nemlig...hehe... Halo, Halflife 2 og Doom 3 vil kreve det...samt at Planetside ikke akkurat går smooth (selv om det skyldes mye dårlig 3d kode). Fikk testet Halo gjennom noe preview greier og det går ikke smooth på 1024 med alle detaljer (0x AA, og 0x AF vel å merke). Noe som ikke er akseptabelt :o

Så...hva skal man brenne av penger på? burde vel muligens hvert flyttet til et annet forum med en annen tittel, men men...

Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker, men generelt vil jeg si at det som gir høyere ytelse i spill er bedre grafikkort. I ditt tilfelle har du nok ram, prosessoren er forsåvidt akseptabel, og skjermkortet er sikkert brukbart uten at jeg kjenner noe spesielt til det spesifikke skjermkortet. Jeg tror egentlig jeg ville anbefalt deg med å vente med å svi av de pengene til de nye spillene faktisk er her, og så heller investere da. Hvis ikke må jeg nok foreslå enten skjermkort eller cpu

Lenke til kommentar

Jeg tror et nytt skjermkort vil øke ytelsen mer enn en ny CPU vil.

f.eks et radeon 9800Pro til 3000,- på komplett.no er et godt valg.

Men, som esk sier, det beste er vel å vente til spillene faktisk er her, da prisen på 9800Pro og non-pro vil falle med noen hundrelapper innen da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...