Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Programtilgang i Windows XP

Anbefalte innlegg

Har noen unger som bruker maskinen min til spilling, og ønsker ikke at de skal få tilgang til alle programmer og filer som ligger på min brukerkonto. Derfor har jeg har satt meg selv som administrator på maskinen, og gitt dem egne brukernavn med status som "begrenset bruker". Problemet er at de da ikke klarer og lagre spillene sine i feks The Sims eller Heroes IV (sikkert andre spill også for den saks skyld), mens lagring går helt fint fra min brukerkonto (selvsagt).

Spørsmålet er altså hvorvidt det mulig å gi dem full tilgang til bestemte applikasjoner, evt andre muligheter jeg kan ordne dette på uten å måtte endre deres status til admin.

Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bruk avansert fildeling og gi dem rettigheter til hver mappe de skal få lov til å lagre i. Jeg tror dette skal løse problemet ditt, i værste fall må du promotere brukerkontoene deres til user også, lykke til

Lenke til kommentar

Høyreklikk på linken, properties, shortcut. Sett target til

%systemroot%system32runas.exe /user:computernameadmin

/savecred "D:Program FilesaheadNeronero.exe"

Du skjønner hva du må bytte ut antar jeg... Dette er for å slippe å skrive inn passord hver gang.

Så kan ungene høyreklikke på linken, og velge "run as". Du må skrive inn passordet ditt første gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...