The Bear Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Hei! Jeg har da tenkt til å kjøpe meg en billig gaming pc som kan kjøre alle spill uten problemer. Har tenkt på en pris fra 5000 til 8000, men kan gå til 9000. Jeg liker å spille spill men jeg har ikke så mye peiling på sånn prosessor og skjermkort o.l. Trenger litt hjelp til å finne en bra pc. Den må ha minst 16 GB RAM. Har sett på finn men har ikke funnet noe som intresserer meg. Gode råd og tips mottas med takk! Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) 1. Du trenger ikke 16gb ram til spilling og typiske oppgaver for en maskin du har hjemme. 2. Du får ikke noe god gaming laptop til den prisen. 3. Du får garantert ikke en laptop til den prisen til å kjøre alle spill med akseptabel grafikk og oppløsning. Du kan forøvrig titte litt på multicom, men ha i bakhode at en stasjonær maskin i den prisklassen vil gi veldig mye mer valuta for pengene dine. Endret 18. oktober 2013 av Pòǹdùs Lenke til kommentar
aam01 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Hvis du ikke har mulighet ti å doble budsjettet ditt så gå for en stasjonær. Bærbar under 14K som kan ta alle spill uten problemer finner du ikke. Jeg er på jakt etter noe selv og har brukt mange timer de siste dagene på å sjekke ut markedet. Lenke til kommentar
The Bear Skrevet 19. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2013 Takk for alle svar Blir vel stasjonær på meg. Blir litt tungvint fordi foreldrene mine er skilt men det skal nok løse seg Lenke til kommentar
thomit Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 (endret) Det spørs hva man mener med "uten problemer" eller "akseptabel", vel? Kan du finne en laptop innenfor det budsjettet som kan spille alle spill på høy oppløsning og maks detaljer? Nei, det kan du ikke. Men kan du finne en laptop som kan kjøre alle spill uten hakking og lag, bare man moderer seg på det med oppløsning og detaljer? Ja, det kan du. Multicom er nok et av de første stedene man skal lete da. En laptop med f.eks. Nvidia GTX 765M grafikkort kan kjøre så og si alle spill med brukbar fps på middels oppløsning og detaljer - og flere av dem kan til og med kjøres på høyere oppløsning og/eller detaljer, fremdeles med brukbar (spillbar) fps. Men da snakker vi om laptoper som ligger nærmere maksgrensen din enn de 5 tusen du håper på ... Endret 19. oktober 2013 av thomit Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Å kjøre alle spill uten problemer på en bærbar til 9000 går dessverre ikke. Du kan ikke regne med at maskinen vil takle BF4, BF3 og andre lignende spill. Hvis du ska ha en bærbar som takler alle spill så må du nok dessverre opp i budsjett. Lenke til kommentar
walde^ Skrevet 25. oktober 2013 Del Skrevet 25. oktober 2013 Bare for å skyte inn en liten ting her: Jeg kjøpte nå nylig denne pcen ( http://www.expert.no/baerbarpc/asusg750jxt4126hlaptop/p/9897/ ), og er veldig fornøyd med ytelsen (spiller stort sett CS:GO). Denne er selvsagt dyerere enn hva du har beskrevet som ditt budsjett, men men.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå