Gå til innhold

Opera smp. til dere... (hjelp)


Paulex

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

html funker fint det... og bilder også for den saks skyld. prøv å trykke på show images knappen (et kamera) til venstre for adresselinjen for å få fram bilder. les gjennom så mye som mulig her:http://www.opera.com/support/tutorials/opera/

 

best å lære seg funksjonene ordentlig fra starten, da får du mer utbytte av opera, og det går mye fortere. når jeg nå går tilbake til explorer går det så treigt at det irriterende.

Lenke til kommentar

du ser ingenting i det hele tatt? ikke på www.startsiden.no en gang? hmm, du må ha kommet borti en eller annen funksjon, prøv å reinstallere operaen din. du kan også prøve å skru av alle funksjoner du kan lese om på operasiden, men jeg tror det tar kortere tid å reinstallere.

Lenke til kommentar

Opera er konge! Kommer ALDRI til å gå tilbake til IEch ;)

Mouse gestures og zoom funksjonene er geniale. Også en kjempefordel med et vindu istedenfor en zillion IEch vinduer.

MEN, den har trøbbel med avanserte websider. XML med stylesheet (xsl) funker for eksempel ikke. Men xhtml funker.

Menyen på multicom blir også bare tull, men størsteparten av alle sider funker fint.

Nedlasting funker mye bedre, og bookmarksystemet er ikke sammenlignbart med M$ sitt. Er også mye mer sikkert enn IEch :)

Lenke til kommentar

dette er litt off topic.

 

satt her å tenkte på om folk trengte guider til forskjellige program, sånn som opera og div. det mener iallefall ikke jeg.

 

virker ikke HTML i Opera sier du?

 

jeg synes også at Opera er konge, dessutten så er det et mail program i Opera også som jeg synes er ganske praktisk, da jeg ikke har Officepakken på XP partisjonene mine

Lenke til kommentar
P.S. Html funker... FORSTATT ikke... :x hehe....

 

Kan f.eks. ikke se dette:http://www.thermaltake.com/3d/xaserIII/xaserIII.html

Det der har ingenting med HTML å gjere. Det er litt flash og ein anna plugin. Om den pluginen følgjer Netscape sin plugin arkitektur så skal den funke i Opera og, men ein må jo installere den først.

Lenke til kommentar

Ja, men har intallert alt og slik... Og den funker i IE.... Men ikke i opera...

Syntes opera er 100* så avansert iallefall....

Men jeg kan ta et eksempel til.... På noen forum kan du få teksten til å "golwe" at den blir farge... Med skygge og alt det dær....

Det takler ikke min opera...

Lenke til kommentar

kanskje dere kan hjelpe meg med opera da...

for jeg har problemer med opera også...

med en gang jeg starter opera, så får jeg bare en feilmelding som sier: "klarer ikke å koble opp mot tjeneren"...

og den kommer opp hver gang jeg prøver å komme inn på en side også...

PS. nevnte jeg at jeg ikke kommer inn på NOEN side i det hele tatt med opera??

Lenke til kommentar
Må man aktivere pop up killeren?

 

Jeg får bl. a. pop up hver gang jeg går inn på dinside.no...

 

Er det mulig å overføre favorittene fra IE?

 

PopUps:

File -> Preferences -> Windows -> PopUps -> <velg det du synes passer>.

 

IE Favoritter:

Bookmarks -> Manage Bookmarks -> File -> Import IE Favorites

 

At HTML ikke skulle fungere i Opera burde vel kanskje være en påstand belønnet med "årets minst gjennomtenkte" ?

 

- Ralek -

Lenke til kommentar
kanskje dere kan hjelpe meg med opera da...

for jeg har problemer med opera også...

med en gang jeg starter opera, så får jeg bare en feilmelding som sier: "klarer ikke å koble opp mot tjeneren"...

og den kommer opp hver gang jeg prøver å komme inn på en side også...

PS. nevnte jeg at jeg ikke kommer inn på NOEN side i det hele tatt med opera??

Høres ut som du brukar proxy eller noko slikt. Gå til Preferences ->Network ->Proxy servers og sjå om det står noko der. Om det gjer det, kan du fjerne hakene til venstre og prøve på nytt.

Lenke til kommentar
Må man aktivere pop up killeren?

 

Jeg får bl. a. pop up hver gang jeg går inn på dinside.no...

 

Er det mulig å overføre favorittene fra IE?

 

PopUps:

File -> Preferences -> Windows -> PopUps -> <velg det du synes passer>.

 

IE Favoritter:

Bookmarks -> Manage Bookmarks -> File -> Import IE Favorites

 

At HTML ikke skulle fungere i Opera burde vel kanskje være en påstand belønnet med "årets minst gjennomtenkte" ?

 

- Ralek -

Ja, men jeg var så frustert.. Det funker nå... Men det var mye som ikke funka... :D
Lenke til kommentar
kanskje dere kan hjelpe meg med opera da...

for jeg har problemer med opera også...

med en gang jeg starter opera, så får jeg bare en feilmelding som sier: "klarer ikke å koble opp mot tjeneren"...

og den kommer opp hver gang jeg prøver å komme inn på en side også...

PS. nevnte jeg at jeg ikke kommer inn på NOEN side i det hele tatt med opera??

Høres ut som du brukar proxy eller noko slikt. Gå til Preferences ->Network ->Proxy servers og sjå om det står noko der. Om det gjer det, kan du fjerne hakene til venstre og prøve på nytt.

sjekka... det stod ingen ting der...

men jeg har også problemer med IE på XP som jeg ikke har på ME (samme maskin)

f.eks. jeg kommer ikke inn på msn... og mange sider som krever at jeg skal logge inn et sted kommer jeg heller ikke inn på... :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...