Gå til innhold

Jeg vil kopier mine VHS-kassetter over til DVD....

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg ønsker å kopiere mine (gamle) VHS-kassetter over til DVD med min nye Philips DVDR70+R/RW. Med unntak av Disney-filmene går dette greit - jeg får lagt 4-5 filmer på hver DVD.

Men når jeg prøver å kopiere en Disney-VHS får jeg beskjed om at denne er 'copy-protected'.

Er dette en fysisk sperre, og kan jeg gjøre noe for å fjerne denne?

Jeg ønsker å kopiere mine betalte VHS-kasetter framfor å laste filmene ned over internett ulovlig, og jeg kan ikke tro at Disney kopibeskyttede sine filmer for å hindre at en kopierte til eget bruk. Ved å brenne dem på VHS forlenger leg filmenes levetid, slik at datteren min kan se dem i mange år fremover....

All hjelp mottas med takk!

:-D Angelot

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, Disney presterer å legge på en kopibeskyttelse her. Så langt jeg har skjønt dreier det seg om at videosignalet på båndet er litt forstyrret. TV'er vil kompensere for denne forstyrrelse (feilopprettingsfunksjon), mens en videospiller som skal prøve å skrive dette signalet vil slite med det. Så langt jeg har skjønt dette dreier det seg om noe allá Macrovision som en kan se på DVD-spillere.

Jeg tror jeg har sett en boks som en kunne bestille fra Tyskland. Er dog redd for at du får at du får råd til å kjøpe noen DVD'er for prisen av boksen. Men jeg er litt på tynn is, her.

/Øystein :roll:

Lenke til kommentar

Bare et lite tankeeksperiment, hvis TVen leser signalene greit, kan man da hente "rene" signaler ut fra TVen? Koble VHS til TV og videre ut til DVD?

Du kan jo også prøve å gå via andre opptakere som PC og DV-kamera..

-Kisp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...