Gå til innhold

hiberfil.sys i win XP

m-kane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare en innbillning hos meg, eller er det ingen som vet hva hibernate er?

Hibernate er jo en genial funksjon!

Extra genialt er det på gamle maskiner, en maskin jeg installerte XP på hadde 266mhz og 64 MB RAM, men xp startet på 10 sekunder! (jeg overdriver ikke! det tok bare 10-11 sekunder)

Lenke til kommentar

mener du virkelig at du lar PC'en stå to meter fra sengen på om natten?? jeg har gjort det noen få ganger men det er ukult. (encodet dvd, og mens easyrecovery finner frem 30 GB data jeg har slettet)

forresten hvis det er uptime du tenker på så er ikke maskinen "nede" når den er "hibernat'et". det er jo egentlig det samme som standby.

hvis du lar PC'en din "gå i hi" i 1 år, har du uptime på et år når du slår den på igjen.

men hva er pointet med lang uptime? jeg foretrekker å restate PC'en av og til slik at den funker normalt...:smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-17 00:30, GeeZuZz skrev:

mener du virkelig at du lar PC'en stå to meter fra sengen på om natten?? jeg har gjort det noen få ganger men det er ukult. (encodet dvd, og mens easyrecovery finner frem 30 GB data jeg har slettet)

Jepp... 24/7 er mottoet :smile:

Quote:

forresten hvis det er uptime du tenker på så er ikke maskinen "nede" når den er "hibernat'et". det er jo egentlig det samme som standby.

hvis du lar PC'en din "gå i hi" i 1 år, har du uptime på et år når du slår den på igjen.

Ja, det stemmer vel egentlig det.

Quote:

men hva er pointet med lang uptime? jeg foretrekker å restate PC'en av og til slik at den funker normalt...:smile:

Jeg, for min del, rebooter kun når programvare krever det eller en sjelden gang når 2000 krasjer.

Forøvrig må jeg jo gjøre noe fornuftig med 100 mbit-linjen :smile: min om natten også... uten at vi skal snakke om det her på forumet :grin:

H lp! S m b d st l ll th v w ls fr m m k b rd!

[ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-02-17 02:42 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-18 01:59, GeeZuZz skrev:

holy crap... 100Mbit. seriøst?

Jepp... Dønn seriøs. Deilig å være student i Trondheim :grin:

Ulempen er at du må bo på 10 kvadrat :sad:

Quote:

hadde det ikke kostet penger skulle jeg gjort noe med 64 kbit linjen min om natten...

100 kroner måneden :grin: :grin: :grin:

Lenke til kommentar

Hibernate er digg jah.

Mitt ABIT KT7A har en STR (suspend to RAM)-funksjon, så når man velger standby i win98 slår den av strøm og alt, og windows kommer opp når man slår på igjen.

Eneste lille ulempen er at win er fullstendig hengt og PC-en må rebootes...

Hvis lusers får en ide om hva hibernate gjør, kommer de vel å bruke det hle tiden, sånn at PC-en i praksis får en oppetid på flere år etterhvert :smile: ouch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...