Snabel@ Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Som emne sier så skal jeg kjøre noen kommandoer i citrix Den første gikk greitt: # mv /usr/lib/xen/bin/qemu-dm /usr/lib/xen/bin/qemu-dm.orig Den andre derimot gikk på tryne: #!/bin/basholdstring=$@newstring=${oldstring//rtl8139/e1000}exec /usr/lib/xen/bin/qemu-dm.orig $newstring skal jeg bytte ut noe for oldstring og newstring? Problemstillingen er at XenServer vil ikke gi simulerte nic 1Gb... det er kun 100mbit - men dette skal da fikse dette. Snabelen Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Det andre er ett skript og må legges inn i en fil. Gjør så fila kjørbar med chmod +x filnavnKjørt fila med ./filnavn Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Ok, makes sense - hvordan lager jeg en fil ? Er mer enn grønn her serru Skal også : #!/bin/bash inn i fila?? Snabelen Endret 18. oktober 2013 av Snabel@ Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Kommer an på om du jobber i GUI eller Cli. Forutsetter cli/terminalen nano filnavn Kopier og lim inn koden (høyre klikk for å lime inn). Alternativt skriv det inn siden det ikke er så mye.Trykk CTRL+O (bokstaven o) for å lagre, kan droppes, du vil i så fall bli spurt ved avslutting Trykk CTRL+X for å avslutte Ja #!/bin/bash skal så på linje 1 i fila. Lenke til kommentar
Snabel@ Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 (endret) supert... skal teste nuh Noe er rart/galt - det kommer opp en error ang vga, det jeg prøver på er jo å få 1gb på nic'et... Snabelen Endret 20. oktober 2013 av Snabel@ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå