Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Kamptråd: Newcastle - Liverpool

Gjest medlem-105082

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forstår ikke hvorfor folk sier at rødt er strengt, det er jo slik denne reglene har blitt praktisert i flere år nå? Han lager frispark som bakerste mann, fratar Suarez en soleklar målsjanse. Da er det rødt kort. Men som jeg har sagt i flere år nå, det å gi straffe og rødt kort er helt bak mål. Lagget blir som oftest straffet dobbelt. Og ja det var straffe, ingen grunn til at han skal ta tak i skulderen til Suarez.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Forstår ikke hvorfor folk sier at rødt er strengt, det er jo slik denne reglene har blitt praktisert i flere år nå? Han lager frispark som bakerste mann, fratar Suarez en soleklar målsjanse. Da er det rødt kort. Men som jeg har sagt i flere år nå, det å gi straffe og rødt kort er helt bak mål. Lagget blir som oftest straffet dobbelt. Og ja det var straffe, ingen grunn til at han skal ta tak i skulderen til Suarez.

Rødt kort er strengt. Veldig strengt. Men også riktig desverre.

Sånn som det praktiserers så er det rødt kort, men det er fremdeles strengt.

Burde forandres.

Lenke til kommentar

Straffe og rødt kort er så ufattelig strengt. Det blir en dobbelstraff og i noen tilfeller en trippelstraff da man også ofte må ta av en spiller hvis en midtstopper eller keeper får rødt og man trenger å beholde "shapen".

Ingenting dreper kamper mer enn rødt kort + straffe.

Jeg velger å se på det son opplæring av spillere,man må ta konsekvensen av spillestilen sin.

Det burde forøvrig vært rødt kort for filming og hvis man bevist prøver å få en spiller utvist.

Lenke til kommentar

Jeg velger å se på det son opplæring av spillere,man må ta konsekvensen av spillestilen sin.

Det burde forøvrig vært rødt kort for filming og hvis man bevist prøver å få en spiller utvist.

Og i tilfellene hvor avgjørelsen er feil da? I denne kampen så er jo straffen og det røde kortet helt korrekt etter regelverket, men når dommeren gjør feil og gir rødt kort og straffe så er kampen i praksis nærmest alltid tapt.

Et godt eksempel var United mot QPR i fjor hvor Young var offside og attpåtil filmet seg til straffe og sørget for at Derry pådro seg rødt kort.

Kampen ble dermed totalt ødelagt av en feilaktig avgjørelse. Noe som ikke er uvanlig med denne regelen som jeg syntes er idiotisk. Praksis burde være straffe og gult kort. Det gule kortet fører til at synderen må skjerpe seg og hvis avgjørelsen er feil så har i det minste laget en sjanse til å komme tilbake.

Rødt kort burde kunne gis ved tilfeller hvor dommeren føler at rødt kort burde gis grunnet en ekstremt kynisk nedfelling eller ved en stygg takling. At man _må_ gi rødt kort fordi spilleren lager straffe er i mine øyne høl i hodet og jeg kan ikke forstå hvorfor de ikke har endret den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...