Atmosphere Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Hei, Mac-en min krasjet her om dagen, og jeg har da tatt ut disken av den (128 gb SSD). Jeg har nå gått til innkjøp av et kabinett for disken (SATA) med USB 3.0. Den lyser og fungerer, men jeg finner ikke disken i Windows. Når jeg booter maskinen, så prøver den å boote fra disken så den skal fungere. Dette kan vel ha med formatteringen å gjøre? Finnes det et disk tool jeg kan bruke til å utforske disken og kopiere over de filene jeg skal ha? Jeg kan ikke mye om PC-er og hardware, så beklager hvis dette har blitt spurt før (vet ikke hva jeg skal søke etter). Takker Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 Disken fungerer, da jeg finner den i Computer Management i Windows 8, men den kommer ikke opp som et diskvolum. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Disken dukker ikke opp i Windows Explorer fordi OSX bruker et filsystem som ikke Windows forstår (HFS+). Du kan installere programmer i Windows som gir tilgang til innholdet på disken eller kjøre Linux direkte fra DVD/minnepenn og aksessere disken på den måten. Det enkleste er selvfølgelig å koble den til en annen (fungerende) Mac. Edit: Verdt å prøve? Endret 18. oktober 2013 av Pey'J 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå