Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Hvor mye diesel bruker en Mercedes-Benz C-Klasse 220CDI, 2,2L og 125hk per mil?

Rescue me

Anbefalte innlegg

Spørsmålet er vel egentlig ganske enkelt. Skal kjøpe meg en bil i morgen, og lurer på ca hvor mye denne vil bruke av drivstoff.

Bilen er en Mercedes-Benz C-Klasse 220CDI, med en 2,2 liters dieselmotor som yter 125hk.

Noen som kan komme med et greit anslag? Trenger ikke å være noe super nøye, men vil bare vite om den bruker 0,5 eller 1,5 liter mila, for å si det sånn.

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørsmålet er vel egentlig ganske enkelt. Skal kjøpe meg en bil i morgen, og lurer på ca hvor mye denne vil bruke av drivstoff.

Bilen er en Mercedes-Benz C-Klasse 220CDI, med en 2,2 liters dieselmotor som yter 125hk.

Noen som kan komme med et greit anslag? Trenger ikke å være noe super nøye, men vil bare vite om den bruker 0,5 eller 1,5 liter mila, for å si det sånn.

manuelt: 0,82 liter

automat: 0,92 liter

-landeveiskjøring manuelt: 0,50 liter

automat: 0,53 liter

-snitt manuelt: 0,61 liter

automat: 0,67 liter

Transmisjon 5-trinns manuelt, 5

Endret av Fictivision
Lenke til kommentar

Hvordan årsmod er det snakk om?

edit: Siden det er en 125hk regner jeg med at det er en W202 med 611 motor. Men kjørte en W203 med 611 motor (140hk) på 0,52 Oslo-Trondheim. Det var automat.

Endret av Ziuuung
Lenke til kommentar

Hva ble det til? Kjøpte du bil? :)

Jepp. Super fornøyd :) . Er helt latterlig med utstyr, og det meste fungerer. Fire feil; dårlig vinterdekk, to dårlige glødeplugger, ikke fungerende luftmengdemåler og dårlig reimehjul på dynamo. Men for 10 000 kan man ikke forvente all verden heller. Blir jævlig bra med litt ordnings. Bilen går allerede som en klokke (eneste litt ujevn kjøring på grunn av luftmengdemåleren, og litt ekstra lyd av reimehjulet til dynamoen).

Lenke til kommentar

hehe - mye utstyr? :D

Det er vel standardutstyr på en mercedes, det meste du har der... ;)

10k er bra og billig hvis det ikke er noe problem å få den godkjent. Godt kjøp!

Nja, kanskje det er standardutstyr, men liker det veldig godt fortsatt: Antispinn, cruisekontroll, seteoppvarming, elektrisk speiljustering, opplåsbare puter i førersetet( :p ) osv .

Automatgir er heller ikke så dumt :) .

EU godkjent i år, og har også fått fikset meg noen billige vinterdekk til 2000 kr (fjorårets Nokian modell) :) .

Endret av Because I need change!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...