Arodem Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Men en løsning på problemet skal ikke være langt unna.Oculus Rift-sjefen blir kvalm av VR-brillene Lenke til kommentar
Omland07 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Star Citizen er konge... de gikk nettopp over 23mill dollar i Crowdfunding. og det er SYKT... (går oppover fort, nærmere 24 etter helgen.) gleder meg til og teste Oculus rift i Star Citizen. 2 Lenke til kommentar
ToreBarsk Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Det er hurra for meg og min pysete mage! Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg trodde den kvalmegreia var et tegn på at ting fungerte Folk som blir kvalme så fort det skjer litt ting rundt dem som de ikke har helt oversikt over, for å si det så generelt som mulig. Jeg mener, uten å ha prøvd dem da, at det virker som et tegn på innlevelse 1 Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Grunnen til kvalmen er vel at brillene lurer hjernen til å tro at man beveger selv, og kroppen føler at man sitter stille, slik som når man blir bilsyk. Dette er nok et tegn på at brillene er veldig gode allerede og fungerer veldig godt på å simulere 3D. 1 Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Noen som vet om reisesyketabletter er skadelig i lengden? 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg ShampooMacTavish Skrevet 18. oktober 2013 Populært innlegg Del Skrevet 18. oktober 2013 "Vi er på randen til å tilby ikke-kvalmende innhold" Det var jo også en måte å markedsføre seg på. 18 Lenke til kommentar
ZingFreelancer Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Okay, jeg er spent på å se hva de tilbyr. Håper at du ikke blir tvunget til å kjøpe nye briller -.- Lenke til kommentar
Nailer Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Okay, jeg er spent på å se hva de tilbyr. Håper at du ikke blir tvunget til å kjøpe nye briller -.- Vel, dette var alltid en developer prototype, og ikke et forbrukerprodukt. Du må nok belage deg på ny hardware. 1 Lenke til kommentar
Fugl1 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 1080p + hjelper nok godt på dette. Leste et sted at HD-utgaven ikke slår ut like hardt som prototypen. Blir spennende å se om forbrukerversjonen blir HD eller 4k+. Lenke til kommentar
Ashaman88 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Med bedre oppløsning og tracking som merker om man flytter hodet opp og ned, samt lener seg frem og tilbake, så tror jeg at det vil hjelpe veldig mye! Og det er vel dette de skal bruke i neste versjon av brillene? Jeg føler at kvalmen kommer fordi brillene ikke tracker at jeg lener meg frem og tilbake. Når man spiller noe der man ikke skal lene seg frem og tilbake, eller hoppe opp og ned så blir hvertfall ikke jeg kvalm... 2 Lenke til kommentar
-CerN- Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Star Citizen er konge... de gikk nettopp over 23mill dollar i Crowdfunding. og det er SYKT... (går oppover fort, nærmere 24 etter helgen.) gleder meg til og teste Oculus rift i Star Citizen. JAH! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Av en eller annen grunn ble jeg aldri kvalm eller særlig svimmel, selv etter å ha sittet og spilt Half-Life 2 i sikkert en time eller mer i strekk. Kanskje jeg har sittet foran PC-skjermen for mye i mitt liv... 1 Lenke til kommentar
Bengt Albert Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Blir du bilsyk, sjøsyk eller som her spillsyk så prøv å tygg hel ingefær. Det hjelper for de fleste og er et litt billigere alternativ til piller. 2 Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Av en eller annen grunn ble jeg aldri kvalm eller særlig svimmel, selv etter å ha sittet og spilt Half-Life 2 i sikkert en time eller mer i strekk. Kanskje jeg har sittet foran PC-skjermen for mye i mitt liv... Hva er det med Half life 2 som gjør deg sjokkert over å ikke bli kvalm etter en time? 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 jeg kan bli uvell hvis jeg leser en avis eller et blad på bussen eller i bilen mens den kjører. Det sies at det kommer av at man ike har helt bakkekontakt med omgivlsene : Er det da ikke det samme som skjer med disse VR-brillene ? I såfall må det være lite man kan gjør med det Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Hva er det med Half life 2 som gjør deg sjokkert over å ikke bli kvalm etter en time?Et utbredt problem med det spillet. Var første FPS hvor det ble virkelig ille for meg. Orket aldri fullføre det. Godt spill, men ikke godt nok til å veie opp for ubehaget. Én grunn til at jeg er skeptisk til å skaffe meg Oculus Rift. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg har bare prøvd OR et kvarters tid, og ble ikke kvalm av det, men etter et par timer er det ikke godt å si. Fikk prøve bilspill med skikkelig racingsete og VR-brillene, det må være noe av det heftigste jeg har prøvd på lenge! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 jeg kan bli uvell hvis jeg leser en avis eller et blad på bussen eller i bilen mens den kjører. Det sies at det kommer av at man ike har helt bakkekontakt med omgivlsene : Er det da ikke det samme som skjer med disse VR-brillene ? I såfall må det være lite man kan gjør med det Du er inne på noe. Det som skjer er at balansenerven i øret gir annen informasjon enn den man får fra øynene. Det får hjernen til å tro at den er forgiftet og den prøver å "kvitte seg" med giftstoffene ved å gjøre deg kvalm og få deg til å kaste opp. Det er akkurat samme mekanismen som gjør deg sjøsyk, flysyk, bilsyk og Oculus Rift-syk. Men å si det ikke er noe å gjøre med det er en overdrivelse. Man kan endre litt på opplevelsen, kanskje gjøre bevegelsene litt mindre voldsomme. Man kan tygge ingefær. Man kan ta reisesyketabletter eller andre kvalmestillende. Tipper man også kan trene opp "motstanden" sin. Håper det klarnet opp litt. Lenke til kommentar
larsli Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Høres bra ut. Jeg som blir skikkelig bilsyk av kjøresekvensene i Half Life 2. :-O Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå