Gå til innhold

Sigma lanserer ny standardzoom

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bestemt meg for en allroundzoom til min D700, og tenkte på Nikkor 24-120. Men dette kan bli et spennende alternativ, skal klare meg med litt kortere tele, er som regel under 110mm og har både 70-300 og 80-200.

Synd den er litt tyngre enn 24-120.

Sigma har jo fått utrolig kvalitet på Art-serien, og er også ofte aggresivt priset i Norge, så håper den blir et hyggelig kjøp her! Gleder meg til å se tester

Lenke til kommentar
Forventer at denne blir optisk bedre enn Canon og Nikon sine tilsvarende f/4-zoomer, og at den får en lavere pris som bonus. Fryktelig imponert over Sigmas Art-objektiver.

//Det blir forresten feil for meg å lese at minste blederåpning er f/4. Jeg vet at det er mange som roter med dette. Når tallet er minst er blenderåpningen størst!

• Liker 1
Lenke til kommentar

//Det blir forresten feil for meg å lese at minste blederåpning er f/4. Jeg vet at det er mange som roter med dette. Når tallet er minst er blenderåpningen størst!

Helt enig, det var en liten brainfart fra min side. Jeg har endra det så det blir riktig.

• Liker 2
Lenke til kommentar

ja men hviken prisklasse kan da ikkevære helt umuligå ha en formening om? 500kr eller 3 millioner liksom?

Nærmere 500 enn tre millioner vil jeg tro. Du kan se på prisen på Canons 24-105 F4, vil gjette på noe rundt det. Normalt ligger tredjeparts optikk litt under originaloptikk, men Canons linse er noen år gammel så hvis Sigmas skulle vise seg å være bedre kan de kanskje legge seg litt over Canon.

Endret av se#
Lenke til kommentar

Prisen i USA ble $900. Nikkor 24-120 koster der $1300.

Sistnevnte koster ca kr 8400 her, det betyr at Sigma'en trolig vil koste rundt 5800, eller ca rundt bruktprisen til Nikons, så det er vel ikke så verst! Det er jo ofte bra Sigma-tilbud, så håper på en mulighet rundt 5000 etter hvert...

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 år senere...
  • Opprett ny...