Konnis Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Har en Sony Vaio med både Intel HD4000 integrert grafikk og en Nvidia GT735M brikke. Har aktivert "NVIDIA prosessor med høy ytelse" i Nvidia kontrollpanel, men når jeg går inn på egenskaper for ekstern skjerm (skrivebord -> høyreklikk -> skjermoppløsning -> velg skjermen, avanserte innstillinger) står det at HD4000 brukes. Jeg har merket variert ytelse i spill (fall fra 80FPS til 30FPS) uten å endre på innstillinger så regner med at det er noe funky fortsatt. Hvordan får jeg slått inn den siste spikeren i kista slik at det er GT735 som brukes, og ikke HD4000? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Om fps varierer når du spiller, så er det pga forskjellige belastningsnivåer i spillet, et bakgrundsprogramm som begynner å dra mer, eller overoppheting. Om fps varierer fra gang til gang når du starter opp maskina så kan det være at den velger feil gpu. For å deaktivere optimus helt så må du lete i bios, men det er ikke alle maskiner som tillater dette. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 31. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2013 Update: testet nå litt gaming på både integrert og dedikert skjermkort. Brukte nvidia kontrollpanel; først skjermkort med høy ytelse (735), deretter integrert HD4000. Fikk to like FPS'er, 51. Hva skyldes dette? Er det flere settings jeg må inn på for å faktisk bruke det ordentlige skjermkortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå