Gå til innhold

Bruke dedikert skjermkort over integrert? Win 8

Konnis

Anbefalte innlegg

Har en Sony Vaio med både Intel HD4000 integrert grafikk og en Nvidia GT735M brikke. Har aktivert "NVIDIA prosessor med høy ytelse" i Nvidia kontrollpanel, men når jeg går inn på egenskaper for ekstern skjerm (skrivebord -> høyreklikk -> skjermoppløsning -> velg skjermen, avanserte innstillinger) står det at HD4000 brukes. Jeg har merket variert ytelse i spill (fall fra 80FPS til 30FPS) uten å endre på innstillinger så regner med at det er noe funky fortsatt.

Hvordan får jeg slått inn den siste spikeren i kista slik at det er GT735 som brukes, og ikke HD4000?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om fps varierer når du spiller, så er det pga forskjellige belastningsnivåer i spillet, et bakgrundsprogramm som begynner å dra mer, eller overoppheting.

Om fps varierer fra gang til gang når du starter opp maskina så kan det være at den velger feil gpu.

For å deaktivere optimus helt så må du lete i bios, men det er ikke alle maskiner som tillater dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Update: testet nå litt gaming på både integrert og dedikert skjermkort. Brukte nvidia kontrollpanel; først skjermkort med høy ytelse (735), deretter integrert HD4000. Fikk to like FPS'er, 51. Hva skyldes dette? Er det flere settings jeg må inn på for å faktisk bruke det ordentlige skjermkortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...