dvj Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 sko gjerna fått inn nvidia driverene, men til å kompilere disse trenger jeg "header files". har prøvd på "make mrproper oldconfig dep", som har fynket i tidligere kernel versjoner, men nå når jeg kommer til dep får jeg bare opp *** Warning: make dep is unnecessary now. Lenke til kommentar
TimeTwister Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 uhm du skal vel bare gaa videre Lenke til kommentar
dvj Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 gå videre til hva? Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Fra 2.5 er det blitt unødvendig å kjøre "make dep" og det er det du får beskjed om. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 ah takk, slipper jeg å stresse med å finne ut det the hard way men hva må jeg gjøre for å få disse "kernel header" files som nvidia installeren klager over at jeg ikke har? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Har du symlinket til linux-kilden? Hos meg ser i alle fall nVidia etter /usr/src/linux. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 2. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2003 yuppers, har det. her er error meldingen forresten: ERROR: The kernel header file '/lib/modules/2.6.0-test6/build/include/linux/modversions.h' does not exist. The most likely reason for this is that the kernel header files in '/lib/modules/2.6.0-test6/build/include' have not been configured. ERROR: Installation has failed. Please see the file '/var/log/nvidia-installer.log' for details. You may find suggestions on fixing installation problems in the README available on the Linux driver download page at www.nvidia.com. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Den fila finnes ikke hos meg heller, kanskje du må benytte en patchet versjon av driverne? Jeg bruker en patchet versjon av 1.0.4496, patchen kommer fra www.minion.de/nvidia. Lenke til kommentar
dvj Skrevet 3. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2003 Den fila finnes ikke hos meg heller, kanskje du må benytte en patchet versjon av driverne? Jeg bruker en patchet versjon av 1.0.4496, patchen kommer fra www.minion.de/nvidia. vel, nvidia instalasjonen slutta å klaga etter header files itter å ha patcha, men fikk et annet problem, lurer på om den støtter test6 men la inn kernel 2.4.22 i stedet og nvidia instalerte glatt der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå