Gå til innhold

Harman/Kardon AVI 150: venstre fronthøyttaler fusker

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått et kjipt problem med forsterkeren min. Den venstre utgangen til fronthøyttalerne er borte i lange perioder. Jeg har prøvd å bytte om på høyttalere, bytte ledninger, og har også prøvd bakhøyttalerne på frontutgangene, med dårlig resultat. Forsterkeren har 2 sett med utganger til fronthøyttalere men venstre høyttaler er helt død på begge i de aktuelle periodene. Det har vart en stund, i noen måneder har det fungert i 1-3 uker for så å fuske like lenge. Det er vel fjerde gangen den har streika. Høyttalerne jeg bruker er noen mindre Infinity høyttalere som jeg tror skal være ganske lette å dra. Har ikke spilt på partyvolum på årevis så jeg tror ikke det er årsaken heller. Bikkja mi røyter mye og det er mulig det har kommet endel hundehår i forsterkeren.

Er det noen som har noen forslag? Har ikke råd til ny forsterker nå, og jeg vet ikke om jeg gidder å sende en såpass gammel forsterker på reparasjon. Er det trygt å skru av lokket for å titte litt inni om jeg er forsiktig og lar den stå frakoblet noen timer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er rimelig trygt å skru av lokket på en forsterker, sånn rent helsemessig... Når den allikevel fusker såpass mye: ta en titt på undersiden av printet og se om du finner noen skranglete loddinger. Mulig du ikke kan se noe feil. Men om du kan lodde skader det ikke å gå over loddepunktene på de komponentene som blir ekstra varme.

Finnes flere varianter på koblinga fra printet til utgangspluggen. Om noe har løsna skal du kunne se det med det samme.

Hundehår i forsterkeren er vel heller ikke særlig heldig. :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...