Gå til innhold

Ønsker synspunkter på oppsigelsesbrev

Jwj89

Anbefalte innlegg

Sitter og sitte å skriver på oppsigelsen, og lurte på andres synspunkt på følgende begrunnelse:

"Grunnen til at jeg sier opp min stilling er at jeg har mottatt et interessant jobbtilbud mot min utdanning. Føler i tillegg en vis utrygghet rundt firmaets personal og lønns politikk. Jeg har vurdert jobbtilbude opp mot min nåværende stilling og tatt min beslutning."

Ønsker liksom ikke og totalt brenne mulig heten for comeback, samtidig som at jeg ønsker påpeke misnøye over omdiskutert manglende lønn. :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, den der var da overanalysert og for meg virker det som om den kan skape en del misnøye oppover i systemet(aka brenne noen broer).

Tror du at du beholder goodwill når du i praksis sier at du misliker personalpolitikken og lønnsnivået, og sier opp, uten at du tar dette opp

med de rette personene først? Du kunne like godt ha lagt den på pulten til sjefen din og strekt finger på vei ut. Satt på spissen :)

Gjør det enkelt. Skriv at du sier opp, hva som er oppsigelsestiden og når du da har siste arbeidsdag. Få med standard adressering, og

signer med eget navn(og dato). Hvorfor du sier opp kan du, om du virkelig vil ta den kampen, ta dette opp når sjefen innkaller deg til møte

for å diskutere oppsigelsen.

Lykke til.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dropp kritikken i oppsigelsen om du ikke vil brenne broer ja.

Du kan gjerne informere om hvorfor, at du har fått en bedre/mer relevant jobb, men dropp ting du ikke liker i oppsigelsen.

En annen ting å tenke på er å ikke gi opp før tiden, gi alt til siste dag. Å dabbe av den siste tiden kan være med på å brenne broen det også.

Men igjen, spørs på sjefen og problemene. Jeg sa opp min siste stilling utelukkende pga lønn og var åpen om dette ovenfor både sjefer og andre. Skrev det også i selve oppsigelsen. Fikk beskjed om å ringe om jeg trengte jobb noen gang den dagen jeg stakk. Men jeg er neppe ett godt eksempel på hva man bør og ikke bør gjøre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Sitter og sitte å skriver på oppsigelsen, og lurte på andres synspunkt på følgende begrunnelse:

"Grunnen til at jeg sier opp min stilling er at jeg har mottatt et interessant jobbtilbud mot min utdanning. Føler i tillegg en vis utrygghet rundt firmaets personal og lønns politikk. Jeg har vurdert jobbtilbude opp mot min nåværende stilling og tatt min beslutning."

Ønsker liksom ikke og totalt brenne mulig heten for comeback, samtidig som at jeg ønsker påpeke misnøye over omdiskutert manglende lønn. :/

Oppsigelsesbrevet er ikke rett forum å ta opp din misnøye med bedriften.

Lenke til kommentar

Enig med Dundas.

Ta misnøyet mot bedriften sammen med lederen din. Be om et møte og si hva du føler og at du har fått et nytt tilbud du skal hoppe på og at oppsigelsen kommer før utgangen av måneden.

Oppsigelsen kan/bør være kort og konsis...

Jeg sier herved opp min stilling i <BEDRIFTENS NAVN> med frist som bestemt i arbeidsmiljølovens § 15-3, slik at min siste arbeidsdag blir <DATO>.

Hentet herfra: http://www.oppsigelse.no/visartikkel.asp?art=243

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...