Gå til innhold

For høye temperaturer?

Dawgster

Anbefalte innlegg

Jeg har to stk Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC (fabrikkoverklokket til 1020MHz) satt opp i crossfire inne i et BitFenix Ghost-kabinett med fem vifter montert opp (to i toppen, én bak og to i fronten.). Idle ligger begge kortene på mellom 45 og 50 grader, mens under load går de opp til 70 grader, noen ganger mellom 75 og 80 (spilte Crysis 3 et par minutter og hørte at kortene begynte å jobbe for harde livet så ble litt urolig og skrudde av spillet). Er dette normalt temperaturer eller er det noe som gjør at de blir så høye? (Har den nyeste beta-driveren fra AMD sine nettsider. Vet ikke om det har noe å si)

Endret av Dawgster
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja for radeon vil jeg si det er ganske normalt, mitt 7970 kommer ofte opp i 80, hadde et 6970 som toppet seg på 90 også. Som med CPUer er det forskjell på hva de skal tåle, men har hatt både Nvidia og ATI, og det er nok en forskjell på temperaturene der altså.

Disse kortene er også overklokket, men ville ikke blitt bekymret før det går opp over 90 ;) Kanskje vurdere vifteoppsettet om du har mulighet til å bedre strømmen forbi kortene?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som det sies, ikke noe problem med de temperaturene. Mine Titan kort kom opp i ca 82 grader når jeg kjørte Folding Home i Linux. Men det var før jeg fikset vifte kontroll på dem, nå kommer de ikke over 72 grader, men støyer en del da.

I Windows i spill ligger de på ca 65-70 grader, kan komme litt høyere enn det, som er helt normalt for de kortene da de har et temperatur "target" på 80 grader.

Du skal ikke bekymre deg for 80 garder, først når det nærmer seg 95 grader kan du begynne å lure litt.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...