Dawgster Skrevet 17. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Jeg har to stk Sapphire Radeon R9 280X Dual-X OC (fabrikkoverklokket til 1020MHz) satt opp i crossfire inne i et BitFenix Ghost-kabinett med fem vifter montert opp (to i toppen, én bak og to i fronten.). Idle ligger begge kortene på mellom 45 og 50 grader, mens under load går de opp til 70 grader, noen ganger mellom 75 og 80 (spilte Crysis 3 et par minutter og hørte at kortene begynte å jobbe for harde livet så ble litt urolig og skrudde av spillet). Er dette normalt temperaturer eller er det noe som gjør at de blir så høye? (Har den nyeste beta-driveren fra AMD sine nettsider. Vet ikke om det har noe å si) Endret 17. oktober 2013 av Dawgster Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 17. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 17. oktober 2013 Ja for radeon vil jeg si det er ganske normalt, mitt 7970 kommer ofte opp i 80, hadde et 6970 som toppet seg på 90 også. Som med CPUer er det forskjell på hva de skal tåle, men har hatt både Nvidia og ATI, og det er nok en forskjell på temperaturene der altså. Disse kortene er også overklokket, men ville ikke blitt bekymret før det går opp over 90 Kanskje vurdere vifteoppsettet om du har mulighet til å bedre strømmen forbi kortene? 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2013 I hvilke slots har du kortene dine? Prøv å sette kortene lengre ifra hverandre Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 18. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2013 Til og med 95 grader er akseptabel temp på skjermkort, så ikke stress med det. Kortet tar ikke skade av det. Skjermkort tåler høyere temperatur enn cuper. 1 Lenke til kommentar
Dawgster Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2013 I hvilke slots har du kortene dine? Prøv å sette kortene lengre ifra hverandre De har vel et 2-3cm stort mellomrom mellom seg, men mellom disse sitter det et nettverkskort. Har som sagt et midi tower-kabinett så det er ikke akkurat så mye plass igjen inni der. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2013 Det kan jo være da at det ene kortet blåser bare ut luften og får det returnert eller at luftstrømmen blir hindret av nettverkskortet. Har du prøvd å fjerne det for å kjøre noen tester? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 18. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2013 De temperaturene du får er jo topp de, kan umulig være for stort forbedringspotensiale der. (utenom kraftigere skyts som vannkjøling etc..) 2 Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 18. oktober 2013 Rapporter Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Som det sies, ikke noe problem med de temperaturene. Mine Titan kort kom opp i ca 82 grader når jeg kjørte Folding Home i Linux. Men det var før jeg fikset vifte kontroll på dem, nå kommer de ikke over 72 grader, men støyer en del da. I Windows i spill ligger de på ca 65-70 grader, kan komme litt høyere enn det, som er helt normalt for de kortene da de har et temperatur "target" på 80 grader. Du skal ikke bekymre deg for 80 garder, først når det nærmer seg 95 grader kan du begynne å lure litt. Endret 18. oktober 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå