Gå til innhold

Billig og gode høyttalere, Dynavoice F6?

Anbefalte innlegg

Sist jeg kjøpte høyttalere så ble Dynavoice F6 sterkt anbefalt rundt om på nett og i tester. Til 995,- som jeg da betalte var det visstnok ett røverkjøp.

Så da er mitt spørsmål, er de fortsatt ett like bra kjøp, eller er der kommet bedre eller tilsvarende gode høyttalere i samme prisklasse?

De kan gjerne være mindre, og helst i hvit utførelse:-)

Bruk er film og musikk, og kobles til en Onkyo TX-SR508.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sist jeg kjøpte høyttalere så ble Dynavoice F6 sterkt anbefalt rundt om på nett og i tester. Til 995,- som jeg da betalte var det visstnok ett røverkjøp.
Så da er mitt spørsmål, er de fortsatt ett like bra kjøp, eller er der kommet bedre eller tilsvarende gode høyttalere i samme prisklasse?
De kan gjerne være mindre, og helst i hvit utførelse:-)
Bruk er film og musikk, og kobles til en Onkyo TX-SR508.

De er fortsatt et kjøp til den gamle prisen, men de har vel steget litt i pris har de ikke?

Synes de er mer et kompromiss for musikkbruk, jeg ville ikke brukt de til film. Gode egenskaper til akustisk musikk og stemmer, rock og melodiøs musikk. For prisen...

Jeg har hatt de selv, og synes de passet best med Cambridge forsterker. Prøvde Dynavoice M65 også og de synes jeg passet best med Pioneer.

Dynavoice M65 er meget god på film og basstung musikk.... altså for prisen.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg har sub tilkoblet også, så om høyttalerne ikke er helt suverene på pass tar jeg ikke så tungt.

Musikkdelen er MYE viktigere enn filmdelen. Det vil jo uansett gi bedre lyd på film enn hva høyttalere i tv klarer.

Riktig som du sier, Dynavoice F6 EX koster nå 1995 for ett par, så prisen er økt kraftig.

Så er der da noen andre jeg bør se på i samme prisklasse?

Lenke til kommentar

Jeg har sub tilkoblet også, så om høyttalerne ikke er helt suverene på pass tar jeg ikke så tungt.

Musikkdelen er MYE viktigere enn filmdelen. Det vil jo uansett gi bedre lyd på film enn hva høyttalere i tv klarer.

Riktig som du sier, Dynavoice F6 EX koster nå 1995 for ett par, så prisen er økt kraftig.

Så er der da noen andre jeg bør se på i samme prisklasse?

Blandt gulvstående er det vanskelig å huske noen andre som gir like mye valuta for pengene...... De ser jo dessuten mye dyrere ut enn de er også...

Men er mulig å finne stativhøytalere eller på brukten som er bedre.

F6 er mer en stereo en filmhøytaler egentlig, men det går.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Denne Dali Zensor er en het kandidat som budgett, har hørt mye bra om den og jeg skal kanskje også ha et slikt par som sidehøytalere/surround.

http://www.hifiklubben.no/Products/dali-zensor-1-kompakt-hoyttaler-31472/

Dersom du klarer deg med svart pianolakk, så er dette veldig mye høytaler for pengene. Skikkelig kvalitetsbass som slår Dynavoice F6 med klar margin, men de er glade i Watt, dvs Dali er lettere å drive...

http://www.surround.no/Produkter/H%C3%B8yttalere/Sm%C3%A5h%C3%B8yttalere/XTZ/XTZ-9323-Black-Pianolakk-PAR-100235-p0000000240.aspx

Du må kanskje regne med å bruke penger på stativ også da, jeg råder deg til å bruke stativ ihverfall. Det ligger på rundt 400-1000kr ekstra...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Sort er dessverre uaktuelt.

Hvor stor forskjell vil det være om jeg går over på ett av disse alternativene? I dag har jeg F6 som front, S4 og C4 som center og bakhøyttalere.
Eventuelt en slik pakke som dekker alt.
Skal forøvrig se nærmere på de DALI Zensor, se hva som sies om de:-)

Jeg gir Proson tommelen ned.

Ja til de andre..

Det vil være forskjell, men samtidig gir Dynavoice veldig mye for pengene.

Tror du blir fornøyd med Dynavoice... Charisma er vel ganske spennende ifølge Surround.no....

Men ikke istedenfor F6 om det er det du mener? Da er det bedre å spare litt eller kjøpe en av de jeg nevnte...

Denne er vel alternativet på budgett...

http://www.surround.no/Produkter/H%C3%B8yttalere/Gulvh%C3%B8yttalere/Dynavoice/Dynavoice-Challenger-M-65-EX-V4-White-PAR-100863-p0000000874.aspx

Eller eventuelt en av de jeg linket til som stativhøytalere....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...