Leetrune Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Intertnett går til uplink og resten avnettverkskablene går ut derfra. Men pcene får ikke kontakt med hverandre i lan games sånn som cs osv. Kossen skal jeg få fixe det? kan ikke en dritt om nettverk. :oops: Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Kan du forklare litt nærmare? Kva internett tilkobling har du? har du svitsj, hub eller router? OS på maskinene i nettverket? Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Xp på alle. HUB Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Control panelNetwork connections -> properties på nettverkskontrolleren el. broen hvis "tcpip" er der dobbelklikk på tcpip og trykk på obtain ip adress. Sjekk ip adresse ved å gå på "status" på nettverkskontrolleren. kjør "cmd.exe" og skriv : ping ipadressen til en annen pc, hvis du får sucsessfully sendt 4 packets så er nettverket oppe. Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 forespørsel avbrutt. Eneste jeg som ikke får kontakt med de andre pcene. bruker det nettverkortet som følger med i mitt hk, nvidia sitt. Lenke til kommentar
esk Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Jeg har hatt en del liknende problemer med nvidia integrerte nettverkskort og anbefaler egentlig at man bruker et annet Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 ok, det der 3com kortet? kor finner jeg drivere til det kortet? Lenke til kommentar
Leetrune Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 fant men skjønner ikke no uttav det Lenke til kommentar
SirJohn Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 gje manuell ip til alle maskinene, det pleier å hjelpe. 192.168.0.X er vanlig å bruke på små private LAN utan dhcp ip utdeling. Control panelNetwork connections -> properties på nettverkskontrolleren Les nedover på lista til du finner TCP/ip. Trykk eigenskapar. I det nye vindauge setter du ip til manuell og gjer alle pcene ein individuell IP. 192.168.0.1 , 192.168.0.2, osv... (Nettmasken kjem automatisk.) Legg og gjerne til ipx protokollen. Kan hjelpe i nokre spel. fant men skjønner ikke no uttav det "Legg til maskinvare" -> søk...finn ->installer med driverne du har lasta ned fra www.3com.com. (følger gjerne med driver fra asus på cd) Trur det skal virke.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå