Gå til innhold

ECS K7S5A problemer

ArGon

Anbefalte innlegg

Har et ecs k7s5a hovedkort og en xp1600+ 128mb pc133 ram Mtec biligram og et tnt2 ultra kort samt et jensen isdn kort kjører systemet på w2k og d.... er ikke stabilt for 5 flate ører alt i biosen på ramen er setet til safe seting og alle driverne er de nyeste men maskinen bare låser seg i openGL og d3d spill kan noen hjelpe meg PLZ

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ACPI kan være kilden til problemet. Har vært det for meg i så fall -når jeg har kjørt Win2K. Høyreklikk på My Computer -> Properties -> Hardware -> Device Manager - sjekk om masse komponenter deler én IRQ. Viktige saker som f.eks. skjermkort, nic, lydkort osv. Har mange komponenter samme IRQ kjører du ACPI (Advanced Configuration and Power Interface). Eneste måten -jeg- vet om for å disable det, er format c:, disable i BIOS og installere OS'et på nytt! :sad: Garanterer selvfølgelig ikke at ting fungerer da, men det funka for meg en gang.

Lenke til kommentar

Hvilken kjøling har du? Dårlig kjøling bruker å låse maskinen i spill..

God strømforsyning er superviktig på dette hk!

Har du PCI/AGP kort som deler IRQ?

Flashet til siste Bios`en?

Sjekket FAQ`en til Hk ditt hos forumet hos ocworkbench.com!?

Prøvd å ta ut/disable ISDN kortet?

Alt av drivere oppdatert?

Kan du kjøre XP pro?(går som f.. på mitt ECS)

Er ram ok?

Lykke til..

S-O

Lenke til kommentar

Har god kjøling prosesoren er ikke varm i det hele tatt.

Har 300w strømforsyning.

Skjermkortet deler irq men lyd,netverkskort og isdn kort men det skule jo ikke ha noe og si i w2k.

Ja har den siste biosen.

Hjelper ikke og disable isdn korte.

Alle drivere er de nyeste foruten til isdn korte.

Har ikke win XP men den skule jo funke på alle opperativsystem.

Jeg lurer litt på ramen, jo safere jeg kjører ramen jo lengere går det for den låser seg.

Det som er litt rart er at det er kun spille som låser seg alt anet surer og går i bakgrunen men er nødt og restarte for og komme i win igjen.

Nå er jeg lei av AMD det blir nok INTEL på meg igjen for det funker alltid !

Lenke til kommentar

Er nok rambrikken som sannsynligvis er problemet.

Min erfaring med IRQ deling er at ting blir tregere og mere ustabilt.. Når du instalerer WinXP/W2k trykk f5 når skjermen ber om drivere til scsi/raid, og velg standard pc, har også slått av det meste som har med avansert strømstyring i BIOS.

IRQ og ram problemer finnes dessverre på Intel oxo.

Mitt ECS funker glimrende, faktisk bedre enn den uklokkede Dell PIV 1,5GHZ vi bruker på skolen!(kræsjer mere)

S-O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...