Gå til innhold

Islam net og håndsopprekning om steining og dødsstraff

Prusk

Anbefalte innlegg

Viser til denne artikkelen hos db.no.

Et stort flertall synes steining er en passende straff for utroskap. Er det mulig å integrere "troende" muslimer med en slik overbevisning i et vestlig samfunn?

Var det bare ekstremister på dette treffet til Islam net, eller er dette et representativt utvalg av troende muslimer i Norge? Jeg spør fordi jeg ikke har peiling - jeg kjenner ingen praktiserende muslimer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vanskelige å integrere de du sikter til, jeg kommer fra en liberal muslimsk familie og fra mine erfaringer med slik mennesker du snakker om, så er det lite håp om å integrere dem. Disse menneskene er de som ser på norske kvinner som horer, snakker dritt om hvor fælt det er i Norge og hyller alt som de synes er bra med hjemmelandet. Faktumet er at de er bortskjemte latsabber som hadde blitt kastet ut og glemt på gata i det kjære hjemmelandet sitt.

Disse menneskene er også de som gjør det vanskelig for andre innvandrere å integrere seg. Folk (spesielt i storbyer) tør ikke å la døtrene sine få frihet fordi de er redde for å bli baksnakket og utelukket av fellesskapet, eller til og med risikerer å sette døtrene i fare. Man vet aldri om det er en eller annen troende med høy status som føler at datteren til en vis person bringer skam over samfunnsgruppen deres. Dette kan i verstefall ende med mobbing eller seksuellmisbruk fordi kvinnen blir sett på som "verdiløse" som de vestlige kvinnene.

Endret av Yaro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...