Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Redd for at legen nekter å hjelpe meg

Emmabla

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en jente på 16 år som snart skal til fastlegen. Jeg har en del spørsmål jeg gjerne vil spørre han, men er redd for at det blir for mye. Jeg har i rundt 4 år nå klagd til alle om min skjeve nesevegg, at nesa mi er for stor. Og har fått kommentarer om mine føflekker på panna. Jeg sliter en del med selvtillit, mest fordi jeg blir en del mobbet på grunn av mitt utseende hos guttene, og selv om det er ingen som bryr seg nå som jeg går på vgs så er det et stort problem for meg. Jeg hater når folk ser meg fra siden. Men kan jeg egentlig dele dette med fastlegen? Det ligger i familien med skjev nesevegg, og foreldrene mine blir ganske forbannet når de hører meg klage. Jeg er ganske sikker på at fastlegen min skal se på meg som en frustrert usikker tenåring med selvtillitsproblemer. Etter at jeg skjærte av noen av mine føflekker selv fikk jeg lov av moren min til å dra til fastlegen og spørre om jeg kunne få de vekk ved hjelp av laser/frysning osv. Men så skal jeg klage på nesen min i tillegg? + at jeg må få spurt etter piller til kraftig mensstrusjonsmerter (ligger i familien). Men nesen min er en stor irritasjon, og jeg vet selv at jeg ikke kommer til å føle meg god nok før jeg får den humpen vekk. Samtidig vet jeg at det bare høres ut som et problem jeg har fordi jeg er i den alderen jeg er i. Hjelp til hvordan jeg kan spørre legen om mensstrusjonspiller, få vekk føflekker, og skjev nesevegg uten at det skal høres ut som et nødig fjortisproblem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må ikke blande legen med foreldrene dine og hva andre mener. Det du tar opp er helt legitime og vanlige problemer. Som utenforstående ser jeg dette ganske tydelig, så bare ta det opp med legen din som det er helt vanlige problemer. Blir det mye å ta opp kan det også fordeles over flere konsultasjoner eller en lengre konsultasjon.

Lenke til kommentar

Jeg vedder på at 95% av norges befolkning vil endre noe på kroppen sin, så du er ikke alene. Det du må gjøre er å punge ut for plastisk kirurgi, noe du trolig ikke har råd til som 16 åring. Dette krever selvfølgelig tillatelse av dine foreldre.

Selv syns jeg dette er patetisk teit. Du skal være stolt av deg selv for den du er. Hvis dine venner plager deg har du feil venner.

Hjelp til hvordan jeg kan spørre legen om mensstrusjonspiller, få vekk føflekker, og skjev nesevegg uten at det skal høres ut som et nødig fjortisproblem?

Dette er ikke noe annet enn ett fjortisproblem.

Lenke til kommentar

Jeg vedder på at 95% av norges befolkning vil endre noe på kroppen sin, så du er ikke alene. Det du må gjøre er å punge ut for plastisk kirurgi, noe du trolig ikke har råd til som 16 åring. Dette krever selvfølgelig tillatelse av dine foreldre.

Selv syns jeg dette er patetisk teit. Du skal være stolt av deg selv for den du er. Hvis dine venner plager deg har du feil venner.

Dette er ikke noe annet enn ett fjortisproblem.

Psykologi er ikke din sterke side, ser jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...