Caity Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hei! Jeg tar norsk som privatist i år da jeg ikke taklet undervisning med læreren vi hadde i faget, og holder nå på med fordypningsoppgaven til norsk muntlig. Jeg har tatt for meg boken Victoria av Knut Hamsun, og prøver å finne en problemstilling til dette. Vurderer å sette boken opp mot nyromantikken, å se på hvilke trekk boken har fra denne perioden. Hva tenker dere? Har dere noen idéer? Setter virkelig stor pris på det, tiden renner ut.. Jeg har også lest bli hvis du kan reis hvis du må av Helga Flatland denne måneden hvis det er til noen hjelp! Vil helst unngå en problemstilling som foretar seg 3-4 bøker, har ikke mye tid. Takk for all hjelp og tips! Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Leser nå at Victoria var Hamsuns mest nyromantiske verk. Så det burde vel gå bra... Men da bør du kunne mer enn et par setninger om nyromantikken. Ser også ut til at det handler om klassekonflikter (fattige og rike og hvor brutal verden kan være når de ikke kan gifte seg) http://www.skoleforum.com/artikkel/det.aspx?id=5212 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå