Gå til innhold

Solveig Horne (Frp) - Trør i baret fra første stund

G

Anbefalte innlegg

Jeg synes egentlig ikke noe av det hun har sagt er så skrekkelig ille, og må innrømme at jeg synes det er litt spennende å få inn en minister som ikke er så skrekkelig politisk korrekt.

Nå er voldtekt og homokamp temaer der alt annet enn å stryke med hårene oppfattes som styggedom, men jeg tror vi har godt av annen input enn den samme regla som har surret og gått i årevis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I Norge vil vi sannsynligvis aldri få en statsminister som tørr si offentlig det Julia Gillard fra Australia sa: Dette er vår nasjon, vårt land og vår måte å leve på. Vi vil gjerne gi alle innvandrere muligheten til å nyte godt av dette. Men dersom du er en innvandrer som klager og bedrar, ikke liker vår tro og vår måte å leve på, så vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å benytte deg av en annen rettighet, det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke føler deg tilpass her, så reis. Vi tvang deg ikke til å komme, og vi tvinger deg ikke til å bli. Du valgte selv å reise hit og bosette deg her..

Endret av WeirdFace
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Nå er voldtekt og homokamp temaer der alt annet enn å stryke med hårene oppfattes som styggedom, men jeg tror vi har godt av annen input enn den samme regla som har surret og gått i årevis.

Er det noe som har surret og gått i årevis så er det hat og ren ondskap mot homofile så jeg unner dem hvertfall all den politiske korrekthet de kan få.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Horne blir nok ikke tvunget. Dette gjør politikere gladelig når de tilbys makt. FrP i regjering kommer til å ta en SV, og det spørs om ikke resultatet blir det samme, et marginalisert og ufarliggjort parti.

Geir :)

Det er forsåvidt helt korrekt. Det korrekte av meg å si ville vært; Hun er for glad i makt til å stå på det hun faktisk sa.

Lenke til kommentar

I Norge vil vi sannsynligvis aldri få en statsminister som tørr si offentlig det Julia Gillard fra Australia sa: Dette er vår nasjon, vårt land og vår måte å leve på. Vi vil gjerne gi alle innvandrere muligheten til å nyte godt av dette. Men dersom du er en innvandrer som klager og bedrar, ikke liker vår tro og vår måte å leve på, så vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å benytte deg av en annen rettighet, det er retten til å forlate landet. Dersom du ikke føler deg tilpass her, så reis. Vi tvang deg ikke til å komme, og vi tvinger deg ikke til å bli. Du valgte selv å reise hit og bosette deg her..

Bare at hun aldri har sagt dette.

Snopes

Lenke til kommentar

Er det noe som har surret og gått i årevis så er det hat og ren ondskap mot homofile så jeg unner dem hvertfall all den politiske korrekthet de kan få.

Jeg foretrekker at man heller unngår politisk korrekthet og tabuer. At det er synd på de som var homofile før i tiden bør strengt tatt ikke endre på det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synd Horne blir tvunget til å gå tilbake til noe som helst. Til å spy av. Men, når man har rasistsvinet Louiza Louhibi som "dommer" så blir det så meget bedre.

Logiske slutninger som f.eks;

- Jentene har et ansvar for hvilken situasjon de setter seg i, men guttene har også et ansvar for å respektere et nei. Jeg mener både gutter og jenter har like mye ansvar, sa Horne til NRK.

- Man må gi klar beskjed om hvor langt man vil gå når man roter med en person. Alle har et ansvar for å gi beskjed om hvor langt man vil gå, sa hun.

Blir altså ansett som "støtende". En må le.

En godt voksen dame i langbukser blir dratt inn i et mørk bakgate av en ukjent gjerningsmann. Damen forsvarer seg innbitt, får mange synlige skader, blir slått bevisstløs og voldtatt. Hun blir oppdaget av tilfeldige forbipasserende som ringer etter ambulanse og politi.

En jente i miniskjørt sovner på en sofa under en fest etter å ha drukket alt for mye alkohol. En like stupfull jevnaldrende gutt oppdager henne, og tror at dette er en invitasjon til sex. De hadde tross alt danset tett og flørtet tidligere på kvelden. Jenta er alt for full til å protestere i det gutten forgriper seg på henne.

Enkelte mennesker anser bare den første voldtekten som en virkelig voldtekt. Den voksne damen hadde kanskje gjort seg skyldig i å vandre gatelangs etter mørkets frembrudd, men hun inviterte ikke til sex ved kle seg veldig utfordrende eller drikke seg sanseløs på alkohol.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker at man heller unngår politisk korrekthet og tabuer. At det er synd på de som var homofile før i tiden bør strengt tatt ikke endre på det.

Det er ikke snakk om tabuer eller "synd på". Det er snakk om irrasjonelt hat som har foregått i nærmest alle år og som fortsatt eksisterer i beste velvære idag, selv her i koselige Norge. Rasjonell argumentering ønskes velkommen, selv om det er kontroversielt og politisk ukorrekt. Hat og organiserte fordommer ønskes ikke velkommen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om tabuer eller "synd på". Det er snakk om irrasjonelt hat som har foregått i nærmest alle år og som fortsatt eksisterer i beste velvære idag, selv her i koselige Norge. Rasjonell argumentering ønskes velkommen, selv om det er kontroversielt og politisk ukorrekt. Hat og organiserte fordommer ønskes ikke velkommen.

Og hverken noen her eller Horne tar til orde for hat mot homofile så da er vell alt fryd og gammen?

Lenke til kommentar

Og hverken noen her eller Horne tar til orde for hat mot homofile så da er vell alt fryd og gammen?

Vel, hun insinuerer at det er noe galt dersom barn får greie på at homofile eksisterer på lik linje med heterofile, og transer er sykelige.

Lenke til kommentar

Vel, hun insinuerer at det er noe galt dersom barn får greie på at homofile eksisterer på lik linje med heterofile, og transer er sykelige.

Hun skriver så vidt jeg kan se at transekseuelle bør få hjelp gjennom helsevesenet, slik de gjør i dag, og at hun stiller spørsmål rundt hvorvidt oppdragelse rundt homofili er noe staten eller foreldrene skal ta seg av. To interessante temaer spør du meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hun skriver så vidt jeg kan se at transekseuelle bør få hjelp gjennom helsevesenet, slik de gjør i dag, og at hun stiller spørsmål rundt hvorvidt oppdragelse rundt homofili er noe staten eller foreldrene skal ta seg av. To interessante temaer spør du meg.

Vel, om hun blir sittende noe særlig lenge så får man krysse fingrene for det beste. FrP har dessverre en del grumsete holdninger på noen områder og jeg synes det er overraskende at en person med slike uttalelser havner i en slik rolle selv om hun avviser mye av det med at hun nå følger regjeringsplattformen.

Lenke til kommentar

Hvorfor ble ikke disse "forferdelige" synspunktene diskutert sønder og sammen rett etter at hun faktisk hadde sagt disse tingene. I stedet for å ta det opp nå, fleire år seinere ?

Fordi de som vanligvis er høylytte, ligger lavt når slikt kommer fra "egne" rekker.

Hadde derimot disse synspunktene på homo-eventyr & kvinner kommet fra f.eks. en imam eller person av muslimsk herkomst, ville det garantert blitt huskestue ut av annen verden, og hevet pekefingre om å "tilpasse seg det norske samfunnet" osv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor ble ikke disse "forferdelige" synspunktene diskutert sønder og sammen rett etter at hun faktisk hadde sagt disse tingene. I stedet for å ta det opp nå, fleire år seinere ?

Kanskje fordi hun da var en ubetydelig lokalpolitiker som aldri tidligere har hatt noe i rikspolitikken å gjøre. Jeg har selv fulgt svært lite med i hva hun har sagt tidligere, og hennes standpunkter er for meg helt friske som om de hadde vært sagt i dag.

Dessuten har partiet hennes FrP sjelden hatt ordføreren i Sola kommune, selv om det skjedde når Håkon Ræge var FrP-politiker, og etterpå var han Høyre-politiker og har ganske lenge hatt ordfører-rollen. Nå er det en annen ved navn Ole Ueland som er ordfører i den kommunen og Håkon Ræge har vel kanskje gått ut av politikken, ikke vet jeg?

Jeg kan huske at jeg har hørt henne tale en gang, og jeg var ikke videre imponert over hennes taletalenter den gang for mange år siden, når hun var ganske fersk. Nå vet jeg ikke hvilke talegaver og standpunkt hun har, annet enn det man leser om nå i avisene.

Jeg er mildt sagt svært overrasket at hun fikk en statsrådsrolle, selv om et Stortingssete gjerne ikke var til å unngå!

Og videre lesning i media så står det å lese at hun står på det hun har sagt blah blah, blah:

http://www.dagbladet.no/2013/10/17/nyheter/frp/de_blabla/regjeringen/innenriks/29839934/

Endret av G
Lenke til kommentar

En godt voksen dame i langbukser blir dratt inn i et mørk bakgate av en ukjent gjerningsmann. Damen forsvarer seg innbitt, får mange synlige skader, blir slått bevisstløs og voldtatt. Hun blir oppdaget av tilfeldige forbipasserende som ringer etter ambulanse og politi.

......

En godt voksen dame våkner opp etter en fuktig bytur, drar hjem til gubben, som finner ut av sexen og så anmeldes det som voldtekt.

Ung jente drar med tre franske arbeidskollegaer på Epcotsenteret, hun hevder seg voldtatt. Filmen viser vel forsåvidt at hun var den som dro i gang gangbangen.

Skal du ha eksempler er det null problem.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...