Gå til innhold

Solveig Horne (Frp) - Trør i baret fra første stund

G

Anbefalte innlegg

Nei. På ingen måte. Det jeg sa var at mange av homomotstanderne selv er homofile.

Beviset for dette vil selvsagt være at noen av homomotstanderne senere står frem som homofile.

At anekdotiske bevis beviser anekdotiske hendelser er selvsagt rimelig opplagt. Det er dermed lang igjen å hevde at homohatere (som er et vidt begrep avhengig av hvem du spør) medfører at disse er å anse som homofile. Hva vil du da si om homofile som hater hetro? Lesbiske som hater menn?

Og hva vil jeg komme frem til da mener du? At noen bare er selvhatere?=)

Det er implikasjonene av det du hevder ja. Min motstand mot f.eks homofile skal kunne adoptere, samt lesbiske assisterte befruktning vil i følge deg, hvis vi skal følge dine "bevis" være at jeg faktisk er homofil.

Kun enkle mennesker konkluderer slik.

Jeg har forsøkt å finne en god forklaring på hvorfor noen er innbitte homomotstandere og har funnet et logisk og godt svar på, som jeg også har sett at er riktig i svært mange sammenhenger. Bare i denne debatten med delvis fikk jeg det bekreftet: Vedkommende kan umulig være helt heterofil, da han i 20årene kunne tulle seksuelt med andre gutter i et telt..

Og vedkommende er i dag en homomotstander som tar avstand fra det hele... Så det kan gå motsatt også.

For en konservativ person som mener at familiekonstellasjonen er det samfunnet står å hviler på, så forstår jeg motstanden mot homofile. Det er ikke noe problem å forstå den.

Til det siste får du nesten gå til den personen du sikter til. Men at ungdommen utforsker sine seksuelle preferanser er da ikke noe nytt.

Hvorfor har ikke de aller fleste heterofile noe i mot homofile for eksempel?

Hvorfor er ikke du en innbitt homomotstander?

Hvorfor er ikke jeg det?

Hvorfor er ikke Tom Waits for Alice det?

Kanskje fordi de har et avslappet forhold til vår egen seksualitet? Eller er det fordi vi ikke er religiøse? Eller en blanding av begge deler?

eeer, nei.

Jupp. Og jeg finner den tendesiøs, samt at jeg faktisk ikke har tilgang til selve rapporten. Samt at det som står beskrevet ikke helt støtter opp om det du hevder. Premisset er altså ikke i samsvar med din konlusjon.

Okei. Så en hendelse hvor en person går hardt ut mot homofile, og en senere hendelse (noen år i etterkant ) hvor den samme personen står frem som homo selv, er ikke noe bevis på at homohaterne ofte er homo selv?

Korrekt. Da hele premisset for artikkelen, altså aksiomet er at det må foreligge en undertrykkelse av egen seksualitet i starten. Altså kan du ikke hevde at "homohatere" ofte er homo selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi er formet til å bli de vi er ja. Vi er formet av våre omgivelser. Personligheten er også formet av alle de personligheter vi har rundt oss, men det er en biologisk komponent som er helt avgjørende for det rent grunnleggende. Og homofili er en identitet som man er medfødt. Uansett så har det ingen betydning verken fra eller til. Om barnehagene en dag masseproduserer homofile barn, noe som er helt utenkelig, så vil jo ikke dette ha noen negative følger, faktisk vil jeg hevde det er mer positivt enn negativt da det vil begrense befolkningsveksten, og forlenge tiden det tar før verden blir overbefolket... Uansett er dette ekstremt urealistisk, og noe vi ikke trenger å ta i betraktning over hodet.

Hva som avgjør legning er det som sagt delte meninger om. Om barnehagene masseproduserte homofile ville det vært ett problem, på samme måte som om barnehagene masseproduserte annen legning. "Løsningen" din ville forøvrig forsterke hele eldrebølgeproblematikken, og videre gå ut over Norge, så jeg tror strengt tatt ikke homofili er løsning på noe problem, annet enn at det er den rette måten å leve for noen. Uansett er vi enige om at det er ett helt urealistisk scenario.

Det er du som leser meg slik. Det jeg skriver vil uansett hva jeg skriver bli tolket av deg som angrep på deg og dine syn, selv om det bare er en redegjørelse av mine egne syn.

Jeg har prøvd å klargjøre dette veldig mange ganger nå. Du skriver over bla. følgende:

Men du har altså en oppfatning om at dette er et ekspriment som vil føre til negative konsekvenser senere i tid. Du tror at homoeventyr kanskje vil føre til flere homofile,og at dette er et ekspriment som kan støte enkelte homohatende foreldre rundt om kring, som derfor burde skånes mot dette...

Det er altså ikke mitt syn. Jeg har understreket til det kjedsommelige at jeg ikke deler sosiologene, og på mange områder venstresiden, sitt syn på at miljø er den dominerende faktoren. Jeg tar samtidig konsekvensen av at en del er av en annen oppfatning enn meg, og at det dermed er helt naturlig at Horne stiller spørsmål, når en del av disse kommer med ett forslag som utifra det synet de har burde kunne påvirke seksualiteten.

Ja... Men du forestiller deg at det de holder på med er å forsøke å gjøre barn homofile? Det må jo være det, ettersom du kaller det et ekspriment? Poenget er jo bare å skape toleranse!!

Om det er et ekspriment for å skape tolerante barn, hvorfor skulle dette være uheldig mener du?

Nei, jeg sier at de strengt tatt ikke vet konsekvensene av de endringene som gjøres i den statlige barneoppdragelsen, denne endringen inkludert. De stadige endringene i barneoppdragelse og skolevesen er enorme eksperimenter med langtidsvirkninger.

HVA TROR du kan være de værste følgende av dette?

Ser du ikke selv hvor merkelig det du skriver kan oppfattes?

Som sagt tror jeg ikke dette vil få særlig negative følger, jeg tror ikke seksualitet først og fremst bestemmer av miljø. Ei heller tror jeg det først og fremst er miljø som gjør at kvinner og menn velger forskjellig og oppfører seg forskjellig. Samtidig er mye av politikken og forskningen fundert på nettopp dette, og da ser jeg overhodet ikke problemet med at Horne stiller spørsmål rundt dette.

Lenke til kommentar

Klart de er født i feil kropp. Hvorfor tror du en del homofile menn ønsker å operere seg, så de får kvinnekropp?

Ja, de er født i feil kropp og det er derfor den operasjonen i dag heter kjønnsbekreftende operasjon, og nei, det har ingenting med homofili å gjøre.

Og når jeg skulle skrive dette kom jeg dessverre til å trykke på feil sted på skjermen og kom til å gi deg +1 på innlegget ditt i stedet for å trykke på svar...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Prøv en gang til. Nå skjønte jeg deg rett og slett ikke.

Homofile tenner på folk av samme kjønn. Det er pr. definisjon. Gjør de ikke det så er de ikke homofile. En homofil mann vil altså ikke tenne på en kvinne. Vår transseksuelle mann vil dermed godt kunne ha et homofilt forhold til en annen mann, men så snart han er blitt kvinne (og ikke lenger en "han", men en "hun") vil homofile menn ikke lenger tenne på henne. Homofile menn tenner ikke på kvinner, og dermed har han som ble en hun gjort seg uinteressant for homofile menn.

Men nå er hun kvinne, og da vil heterofile menn tenne på henne. Og lesbiske jenter, selvsagt, det kan jo hende at det var målet...

Legningen til den man tenner på betyr ikke noe her, det vet man jo ikke før man har spurt, men kjønnet gjør det.

Geir :)

Gitt at transseksuelle sin seksualitet bestemmes på samme måte som resten, vil en transseksuell født mann sannsynligvis tenne på menn, mens en transseksuell født som kvinne statistisk sett vil tenne på kvinner.

Man kan da si at de fleste transseksuelle som ønsker å gjennomføre en kjønnsskifteoperasjon er homofile, mens de fleste som har gjennomført operasjonen er heterofile.

Det skal ikke være lett med merkelapper.

• Liker 2
Lenke til kommentar

At anekdotiske bevis beviser anekdotiske hendelser er selvsagt rimelig opplagt. Det er dermed lang igjen å hevde at homohatere (som er et vidt begrep avhengig av hvem du spør) medfører at disse er å anse som homofile. Hva vil du da si om homofile som hater hetro? Lesbiske som hater menn?

Jeg har ikke sagt at ALLE homohatere er homofile. Jeg sa at mange er det. Veldig mange av de mest kjente homomotstanderne innad i de mest religiøse sektene i USA har til og med stått frem, og ut i fra det, kan man jo bare tenke seg selv hvor mange venlige folk som er homomotstandere som er det...

Det er implikasjonene av det du hevder ja. Min motstand mot f.eks homofile skal kunne adoptere, samt lesbiske assisterte befruktning vil i følge deg, hvis vi skal følge dine "bevis" være at jeg faktisk er homofil.

Nei. for du overser alltid en viktig dettalj i det jeg sier. Jeg sier alltid mange, eller en del av dem som er (...) osv. Jeg har ikke sagt alle. Om jeg hadde sagt at alle homomotstandere er homofile, ville det du sier nå være korrekt, men det er ikke det.

Ja, kun enkle mennesker konkluderer slik. Gjorde det vont å skyte deg selv i foten?

Jupp. Og jeg finner den tendesiøs, samt at jeg faktisk ikke har tilgang til selve rapporten. Samt at det som står beskrevet ikke helt støtter opp om det du hevder. Premisset er altså ikke i samsvar med din konlusjon.

Korrekt. Da hele premisset for artikkelen, altså aksiomet er at det må foreligge en undertrykkelse av egen seksualitet i starten. Altså kan du ikke hevde at "homohatere" ofte er homo selv.

Jo de er ofte homofile selv, de som er homohatere.
Lenke til kommentar

Gitt at transseksuelle sin seksualitet bestemmes på samme måte som resten, vil en transseksuell født mann sannsynligvis tenne på menn, mens en transseksuell født som kvinne statistisk sett vil tenne på kvinner.

Man kan da si at de fleste transseksuelle som ønsker å gjennomføre en kjønnsskifteoperasjon er homofile, mens de fleste som har gjennomført operasjonen er heterofile.

Det skal ikke være lett med merkelapper.

:thumbup: Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Vår "nyforvandlede dame" er jo den som kan 'bry seg katta' i om de mennene som viser interesse er heterofile. Hun er jo blitt kvinne, og trenger egentlig ikke kalle seg noe mer enn det. Hovedsaken for henne, er at jo at de som viser interesse er menn.

Og kanskje også en liten andel damer som vil vise "henne" interesse (les: lesbiske).

Lenke til kommentar

Jeg tror det er ganske kompliserte forklaringer bak ting, selv om de er enkle hver for seg, så er det sikkert en kombinasjon av mange faktorer som får en til å tenke og til å bli som man er.

F.eks. i barndommen, så kan det fort være slik at det innprentes forskjellige tabu, og spesiellt innefor seksualitet. Nettopp hvorfor det skjer er vel både enkelt og komplisert å forklare.

Kanskje det begynner med at mor og far lukker soveromsdøren når de har sex, fordi de selv synes det er tabubelagt, og at de er usikre på om barna har godt av å høre, og kanskje det å plutselig komme inn i rommet og oppdage det visuelle ved det?

Dessuten vil man ha foreldre som tar opp tema som seksualitet, og de som holder igjen. Om man aldri snakker om sex, så vil det gjerne oppfattes av barnet at det er noe veldig veeeeldig privat. Og da vil vel barnet utvikle sine syn på hva det hele dreier seg om i sosial sammenheng?

I ungdommen så vil vel egne seksuelle preferanser være med å tegne opp bildet for hvordan du behandler en homofil til en viss grad,

Dessuten er samfunnet så enormt fullt av homofobi i nettopp den aldersgruppen. Det kan ta årevis før en homofil tør komme ut av skapet, i frykt for å bli mobbet.

Det å være redd for temaet seksualitet og det å ha fordommer i mot noe er vel 2 litt forskjellige ting vel?

Jepp. Det er det ;) forøvrig plusspoeng for et godt innlegg :)
Lenke til kommentar

Veldig interessant....Turbonello, Venstremedlemmet....

Rasshøl-varseleren blinker hos meg her nå.

Jeg har aldri diskutert med deg, og jeg ønsker ærlig talt ikke åpne dialog med deg eller noe sånt heller, da jeg ikke har troen på noen fruktbar diskusjon med deg uansett. La vær å kommentere mine innlegg, så skal jeg la være å kommentere dine innlegg. Om du da ikke har lyst til å fremstå som en komplett idiot da. Leste nettopp et innlegg du gav uttrykk for ditt tåpelige syn på homofil adopsjon osv.. Bare patetiske mennesker som prøver å fremstå som tøffere enn hva de i virkeligheten er, får seg til å skrive noe så idiotisk. Så det...

Idioti som kommer fra deg:

Her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=635469&p=13154995

og her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=635469&p=13155194

Sier hvor mye du har mellom ørene. :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Og kanskje også en liten andel damer som vil vise "henne" interesse (les: lesbiske).

Jo jo. Men de trenger hun jo ikke bry seg om, som ektefødte heterofile kvinner ikke bryr seg om de.

Dog virker det som heterofile kvinner har letter for å kunne tenne på hverandre, eller har bifile anlegg eller hva det er. Av naturlige grunner kanskje, kvinner er jo vanligvis søtere og penere.

Vi må nok erkjenne at det er mye rart der ute. Som noen pleier si "det er invividet og ikke kjønnet som teller". Slike som kan like begge deler.

Men for å heve oss over alt det knotet der en smule; Hovedsaken her er at det har lite i en barnehage å gjøre. La små barn slippe å få de voksne problemstillingene der å stri med alt i lekekassen. At Horne får så mye pepper for å stille spørsmål ved det, viser bare hvor teit det er blitt.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sagt at ALLE homohatere er homofile. Jeg sa at mange er det. Veldig mange av de mest kjente homomotstanderne innad i de mest religiøse sektene i USA har til og med stått frem, og ut i fra det, kan man jo bare tenke seg selv hvor mange venlige folk som er homomotstandere som er det...

Vel, se i bunn av hvordan du argumenterer. Du beviser selv at det ikke er samsvar med det du skriver her, som fasit, med det som står i bunn som også skal være en fasit.

Veldig mange ja....og man nevner Ted Haggard. Vi har da en person. Så nevner jeg Jerry Falwell. Vi har nå 1-1.

At du kan tenke deg noe, betyr absolutt ikke at så er det slik. Ellers er det kun feminister som fremviser en slik iver å se bort i fra kausalitetkrav som du nå higer etter.

Nei. for du overser alltid en viktig dettalj i det jeg sier. Jeg sier alltid mange, eller en del av dem som er (...) osv. Jeg har ikke sagt alle. Om jeg hadde sagt at alle homomotstandere er homofile, ville det du sier nå være korrekt, men det er ikke det.

Veldig mange av de mest kjente homomotstanderne innad i de mest religiøse sektene i USA har til og med stått frem, og ut i fra det, kan man jo bare tenke seg selv hvor mange venlige folk som er homomotstandere som er det...

Jeg overser intet, og tar deg gang på gang i å bruke tendiøse utragninger som du allmengjør uten å blunke. Du kan selvsagt gjøre det, men det er så feil som det går ann å få blitt innen vitenskaplig tanke.

Ja, kun enkle mennesker konkluderer slik. Gjorde det vont å skyte deg selv i foten?

nop

Jo de er ofte homofile selv, de som er homohatere.

Var det ikke "kun et fåtall" som du skrev på toppen? Bestem deg.

Lenke til kommentar

Vel, se i bunn av hvordan du argumenterer. Du beviser selv at det ikke er samsvar med det du skriver her, som fasit, med det som står i bunn som også skal være en fasit.

Veldig mange ja....og man nevner Ted Haggard. Vi har da en person. Så nevner jeg Jerry Falwell. Vi har nå 1-1.

At du kan tenke deg noe, betyr absolutt ikke at så er det slik. Ellers er det kun feminister som fremviser en slik iver å se bort i fra kausalitetkrav som du nå higer etter.

Veldig mange av de mest kjente homomotstanderne innad i de mest religiøse sektene i USA har til og med stått frem, og ut i fra det, kan man jo bare tenke seg selv hvor mange venlige folk som er homomotstandere som er det...

Jeg overser intet, og tar deg gang på gang i å bruke tendiøse utragninger som du allmengjør uten å blunke. Du kan selvsagt gjøre det, men det er så feil som det går ann å få blitt innen vitenskaplig tanke.

nop

Var det ikke "kun et fåtall" som du skrev på toppen? Bestem deg.

Så at så mange av de mest kjente homomotstanderne selv har gått frem som homo, tyder ikke på at det er en del homser blant homomotstanderne? Uansett hva slags oppfatning du har, og sånn så har jeg gått lei av denne diskusjonen med deg. Bevist er det vel ikke, men det er slik jeg ser det svært sannsynlig at svært mange av homomotstanderne er homofile selv...
Lenke til kommentar

Rasshøl-varseleren blinker hos meg her nå.

Jeg har aldri diskutert med deg, og jeg ønsker ærlig talt ikke åpne dialog med deg eller noe sånt heller, da jeg ikke har troen på noen fruktbar diskusjon med deg uansett. La vær å kommentere mine innlegg, så skal jeg la være å kommentere dine innlegg. Om du da ikke har lyst til å fremstå som en komplett idiot da. Leste nettopp et innlegg du gav uttrykk for ditt tåpelige syn på homofil adopsjon osv.. Bare patetiske mennesker som prøver å fremstå som tøffere enn hva de i virkeligheten er, får seg til å skrive noe så idiotisk. Så det...

Idioti som kommer fra deg:

Her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=635469&p=13154995

og her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=635469&p=13155194

Sier hvor mye du har mellom ørene. :)

Meg? Må si at du virker som en lettere forstyrret type. Kan jeg få ønske deg god bedring..

Endret av Geir44
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meg? Må si at du virker som en lettere forstyrret type. Kan jeg få ønske deg god bedring..

Så det er ikke du som har skrevet de innleggene?

Hvorfor i all verden skrev du: "Veldig interessant....Turbonello, Venstremedlemmet...."

Hva ville du frem til?

Brukeren Robocoop som bruker Geir44 både på twitter og på youtubekontoen sin, er en FrPer som ikke liker venstre.

Forklar hvorfor du måtte nevne meg som "venstremedlemmet"?

Er det fordi du mener det er noe galt i å være sosialliberal venstrevelger?

Kanskje dine holdninger om Venstre kommer til syne i denne tråden?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1103807&p=13857898

Dette, men det som ble sagt av Robocoop tidligere om Venstre er vel det jeg mest sikter til. Men du benekter at det er den samme personen (deg) som står bak profilen Robocoop? Og at det er tilfeldig at Robocoop har nicket ditt i både youtube og tvitter-konto? :)

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Hvor mye søking holder du egentlig på med på andres kontoer og brukernavn? Er du besatt?

Så mye som en gang... User:Geir44 site:Diskusjon.no

Jeg forstod ikke hva du mente å si til meg.

Så ville jeg finne ut hva du stod for, og hva du sannsynligvis mente.

Dermed fant alle disse innleggene.

Har intet med besatt å gjøre dette...

Endret av turbonello
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...