Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

MR-bilde av ryggen

frixy

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tok nylig MR av korsryggen, grunnet vedvarende smerter. Har time med lege på mandag, men fram til den tid måtte jeg jo ta en kikk selv. Har sett litt på andre bilder av "herniated disc" eller skiveprolaps på norsk, og syntes mitt bilde ikke var så ulikt.

Hva synes dere?

http://s12.postimg.org/pyrfiderh/mri_lower_back.png

denne siden er det bilde av en såkalt "herniated disc".

Takknemlig for all input.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss sammenligne litt med mine MR-bilder også. Mitt bilde viser 2 prolapser. Det som helt klart er forskjell fra ditt og mitt (samt det andre du postet) er at du fortsatt har det lyse feltet mellom radene. Det sier meg at "puta" fortsatt er inntakt og ikke sprukket slik at væsken inni tyter ut.

2zh39kp.jpg

Ser man på et annet bilde av meg fra en annen vinkel ser man enda tydeligere hvordan væsken har tyti ut.

fo2h3c.jpg

Konklusjon; ta det jeg skriver med en klype salt, jeg er tross alt ingen lege. Men for meg ser det ut som du har en "pute" som ligger litt i klem, noe som forhåpentligvis gjør at du slipper heftig behandling.

Kan også legge til at jeg den dag i dag ikke har noen problemer med ryggen lenger annet enn at jeg kan bli sliten i ryggen om jeg står/sitter alt for mye en dag. :)

Endret av banansplitt™
Lenke til kommentar

Takk for svar! Da ble jeg litt mer optimistisk :) Har masse bilder, dette viser egentlig enda tydligere. Ellers har jeg bilder tatt "ovenfra og ned", men der vet jeg ikke helt hva jeg skal se etter. Som du sier så ser det jo ut som om "innholdet" fremdeles er inntakt, og det er jo bra. Får håpe lege/fysio kan hjelpe med å skyve "puta" på plass!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...