Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

hvor skaffe bok til naturfag (privatist)

Anbefalte innlegg

jeg skal gå opp i naturfag som privatist til våren 2014 å lurer på hvor jeg kan skaffe meg en bok til dette.

har sett litt på denne:

http://www.norli.no/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?urlRequestType=Base&catalogId=10051&categoryId=&productId=1205923&errorViewName=ProductDisplayErrorView&urlLangId=-101&langId=-101&top_category=&parent_category_rn=&storeId=10651

men det er så mange forskjellig naturfag bøker at jeg blir forvirra over hvilken som er riktig. hvis det har noe å si så gikk jeg yrkesfag (bilmekaniker) og 4 år siden jeg gikk på skole det året jeg strøyk i naturfag

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge utdanningsdirektoratet så har ikke kunnskapsløftet definerte pensumlister. Det er derimot oppgitt kompetansemål for hvert enkelt fag. For yrkesfaglig naturfag finner du planen her.

Det du eventuelt kan gjøre er å stikke innom butikken og se på et par bøker for naturfag (yrkesfaglig) og sjekke at den dekker det som står i kompetansemålet og se hvilken bok du liker best mtp forklaringer etc.

Jeg vil egentlig anta at alle nyere bøker for yrkesfaglig naturfag er skrevet med utgangspunkt i oppdaterte kompetansemål og skal kunne brukes.

Lenke til kommentar

Ifølge utdanningsdirektoratet så har ikke kunnskapsløftet definerte pensumlister. Det er derimot oppgitt kompetansemål for hvert enkelt fag. For yrkesfaglig naturfag finner du planen her.

Det du eventuelt kan gjøre er å stikke innom butikken og se på et par bøker for naturfag (yrkesfaglig) og sjekke at den dekker det som står i kompetansemålet og se hvilken bok du liker best mtp forklaringer etc.

Jeg vil egentlig anta at alle nyere bøker for yrkesfaglig naturfag er skrevet med utgangspunkt i oppdaterte kompetansemål og skal kunne brukes.

jeg var innom norli for 1 time siden for å spørre litt om den boka men de selger ikke skole bøker i butikk. kun over nett : /

Lenke til kommentar

ja jeg kan jo prøve. greia er den at jeg egentlig skulle hatt bok i morgen. men det skjer nok ikke. Men hva er forskjellen på kosmos YF og SF? ser at SF er over 300kr dyrerer.

YF er naturfag for yrkesfag, SF er naturfag for studiespesialiserende utdanningsretninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...