Kristiansandperson Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Kan helsesøster på VGS ta blodprøver og sende det til lege/helsestasjon? Har en case med ei jeg hooket opp med. Vi hadde et forhold i starten, men det funket ikke i det hele tatt. Først for ca 2 mnd siden så hadde vi "avskjedssex", løy hun om å være gravid for å få min oppmerksomhet etter det var "slutt" mellom oss. Senere "forsvant" graviditeten, og tiden gikk fram til vi hooket opp på en fest. Nå er hun desperat etter min oppmerksomhet, men jeg ga henne et svar om at det ikke funket mellom oss og at vi er to forskjellige personer. Etter det virker det som det har "svartnet" for henne igjen; så nå sier hun at hun er gravid igjen(for nok en gang prøve å vinne oppmerksomheten min tror og håper jeg). Hun sier hun hadde "glemt" ppillene, og hadde tatt en graviditetstest der det kom en veldig veldig uklar strek på gravid, mens "kontroll streken" var klar. I dag sier hun at hun har vært å tatt blodprøve hos helsesøster(?!) og at "hun mente at hun kunne være gravid", og hun skulle sende blodprøven til lege/helsestasjon. (PS: Hun ville ikke sende bilde av såret fra blodprøven) Høres ut som en røverhistorie spør du meg. Kjenner henne ganske godt og hun lyver og "skrøner" VELDIG mye. Men som spørsmålet jeg skrev i starten; Kan/skal helsesøster ta blodprøver for å sjekke om ei jente er gravid? Hun sa også hun tok blodprøve fra "en stor sprøyte", så det er "stor mengde blod" hun har tatt; for denne graviditetstesten. Er dette normalt? Driver helsesøster å tar store mengder blodprøver på strak-hånd under skoletid fordi en elev sier "jeg vil sjekke om jeg er gravid"? Høres veldig ulogisk ut spør du meg, men vil vite om noen VET noe om dette. Takk for svar på forhånd fra fortvilet gutt. Lenke til kommentar
Swlabr Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg tror det er veldig uvanlig å ta blodprøve hos helsesøster. Det gjør de ikke på skolen min, men vet ikke hvordan det er der du bor. Det går hvert fall ikke an å bare stikke innom og be om en blodprøve. Man trenger henvisning fra lege først, og det brukes ikke store sprøyter til det. Høres nesten ut som at ho har fått inspirasjon fra en tegneserie. Det er litt vanskelig å vite om hun sier sannheten eller ikke, but I call bullshit, spesielt siden hun har lyvd om det før. Be ho om å sende bilde av en graviditetstest, så tar du bildesøk på google, eller noe. Ikke hook opp med ho flere ganger, eller bruk kondom om du absolutt må. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Det er en veldig, veldig tynn sprøyte som brukes til blodprøve, som ikke etterlater seg noe sår. Er helt smertefritt å ta blodprøve, i motsetning til vanlig sprøyte som settes. "Stor mengde blod" spørs jo på hva man ser som en stor mengde. At helsesøster mener hun kan være gravid, uten å ha testet høres veldig rart ut, riktig svar der ville vært at man må vente på svar på blodprøven. Helsepersonell bør ikke uttale seg i verken den ene eller andre retningen... Vanskelig å si, men høres ut som BS... Lenke til kommentar
Kristiansandperson Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Takk for innspill så langt. Det som jeg stusset mest over er at hun liksom har gått til helsesøster i en fritime; og spurt om å ta en graviditestest. Men så tok hun blodprøve isteden for vanlig graviditetstest...? Lenke til kommentar
Swlabr Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Om det er sant, burde den helsesøsteren fått sparken for lenge siden. Selv tror jeg ikke ett sekund på det. Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Fest med alkohol involvert? Trur neppe at ho er gravid om hun drakk. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Påstandene hennes høres alt annet enn troverdige ut. Tror ikke du trenger å ta det spesielt seriøst. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Takk for innspill så langt. Det som jeg stusset mest over er at hun liksom har gått til helsesøster i en fritime; og spurt om å ta en graviditestest. Men så tok hun blodprøve isteden for vanlig graviditetstest...? Blodprøve tas faktisk om man er gravid, det er veldig enkelt å sjekke. Det man ser etter er et hormon i blod og urin. Man får svar med engang. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Blodprøve tas faktisk om man er gravid, det er veldig enkelt å sjekke. Det man ser etter er et hormon i blod og urin. Man får svar med engang. Har aldri hørt om helsesøstre som drar blod for å teste dette. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Har aldri hørt om helsesøstre som drar blod for å teste dette. Det er en del av jobben deres. Lenke til kommentar
Krisha Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 I og med at man kan dra ned på helsesøsters kontor for å ta graviditetstester (blodprøve) så vil jeg vel si at det er hold i hennes i historie. Hadde jeg vært gutt, så ville jeg vært litt forsiktig med å slenge tissen rundt meg, hvertfall når hun har "lurt" deg før!!!! BRUK KONDOM neste gang 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Helsesøster trenger heller ikke å sende resultatet til lege, det er helsesøster som tar alle prøver og ikke lege. Lege er mer en forståsegpåer som signerer papirer. Egentlig er det helsesøstre som gjør mesteparten av alt sånt arbeid. Legen gjør omtrent nada, bortsett fra å skrive og undersøke. Graviditetstest tas med urin og blod og den er så å si 100% riktig siden de ser etter dette graviditetshormonet, svar får man med en gang, så dette er ikke noe som man må vente på, som feks man må ved annet som må innom laboratoriet. Lenke til kommentar
Kristiansandperson Skrevet 18. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2013 Takk for alle innspill. Hun påsto at det var en blodprøve hvor man fylte en hel sprøyte med blod og sendte den til test, som tok flere dager. Presset det ut av henne i dag, da jeg møtte henne. Alt var bare løgn igjen, og hun hadde diktet opp alt fra starten av. Jenter.... Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Takk for alle innspil Takk for alle innspill. Hun påsto at det var en blodprøve hvor man fylte en hel sprøyte med blod og sendte den til test, som tok flere dager. Presset det ut av henne i dag, da jeg møtte henne. Alt var bare løgn igjen, og hun hadde diktet opp alt fra starten av. Jenter.... Det vanligste er å teste med urin da... Blodprøve tas vel også, men først og fremst urin. Svaret får man med en gang... Endret 18. oktober 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Enda et eksempel på hvor dårlige rettigheter menn har ang. graviditet og barn. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Helsesøster trenger heller ikke å sende resultatet til lege, det er helsesøster som tar alle prøver og ikke lege. Lege er mer en forståsegpåer som signerer papirer. En vanlig helsesøster i skoleverket tar ikke blodprøver. Du tenker nok på hva som skjer på legekontoret, men vedkommende som gjør det går ikke under benevnelsen helsesøster, men helsesekretær http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/200569838 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 En vanlig helsesøster i skoleverket tar ikke blodprøver. Du tenker nok på hva som skjer på legekontoret, men vedkommende som gjør det går ikke under benevnelsen helsesøster, men helsesekretær http://www.klara-klok.no/wips/453389532/caseId/200569838 Jo helsesøster kan ta blodprøve, vår helsesøster tar blodprøve av vår sønn og jobber ellers på skole. De kan ta prøver.. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jo helsesøster kan ta blodprøve, vår helsesøster tar blodprøve av vår sønn og jobber ellers på skole. De kan ta prøver.. Jeg skal ikke nekte for at det har skjedd, men jeg tror det i såfall er gjort av en person med en annen kompetanseprofil enn en vanlig helsesøster hvis det er snakk om prøver som sendes til laboratorie, og ikke enkle tester som kan gjøres med noen dråper blod. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 De tar iallefall blodprøver og gir vaksiner... Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Se der ja, du har råket på en god gammeldags rekyldame. Også løskrutt kan gjøre vondt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå