Unleash_Hell Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Hjelper noen i familien med Internett-problemer. IP-telefonen fungerer helt fint, og det kommer signal på nettlinjen. Problemet er at ingen PC`er eller enheter får IP-adresse (kun telefonen?). Kobler direkte mot ADSL-modemet. Har byttet det meste; kabler, ADSL-modem osv. Leverandør hevder at linja fungerer helt fint (det visste jeg allerede), og mener feilen er hos oss. Er det mulig at kun telefonen fungerer, og ikke Internett ellers? Tenkte kanskje at tidligere IP-innstillinger e.l. fortsatt ligger der eller noe. Og tips til testing/fiksing av problemet? Tenkte ihvertfall selv å forsøke å sette fast IP eller noe. Får ihvertfall signal på linja, men altså ikke automatisk IP. Hva kan være feil? DHCP/DNS hos leverandør? Endret 17. oktober 2013 av Unleash_Hell Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Høres ut som det kun er en offentlig IP-adresse tilgjengelig, og at det ikke kjøres NAT lokalt. Med andre ord at kun en enhet kan kobles på samtidig. NAT er i så fall løsningen, der man lokalt deler ut IP-adresser. Men først kan dere jo teste å koble fra IP-telefonen og alt unntatt en PC, og så restarte router/multimodem/whatever). Lenke til kommentar
Unleash_Hell Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Høres ut som det kun er en offentlig IP-adresse tilgjengelig, og at det ikke kjøres NAT lokalt. Med andre ord at kun en enhet kan kobles på samtidig. NAT er i så fall løsningen, der man lokalt deler ut IP-adresser. Men først kan dere jo teste å koble fra IP-telefonen og alt unntatt en PC, og så restarte router/multimodem/whatever). Allerede prøvd. Funker ikke med kun PC direkte mot modem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå