Abigor Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Mener du at kommunismens mål ikke er preget av fravær av samfunnsklasser? Mener du at fascismen ikke er preget av sitt fravær av menneskeverd? Er ikke demokratiet preget av fravær av diktatur? Dette er første gang jeg hører noen si at "fravær av noe ikke er noe man bruker for å beskrive ideologier". Har du noen kilder på dette eller er det din personlige mening? Endret 28. oktober 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Er ikke demokratiet preget av fravær av diktatur?Nei, demokratiet er en process for å avgjøre hvem som skal være diktator. Dette er første gang jeg hører noen si at "fravær av noe ikke er noe man bruker for å beskrive ideologier". Har du noen kilder på dette eller er det din personlige mening? Det er generelt gjeldende at en definisjon av noe som er basert på hva dette "noe" ikke er er mindre beskrivende enn en definisjon av hva noe faktisk er Platypus har nebb og legger egg, men er IKKE en fugl vs Platypus er ett pattedyr med nebb som legger egg http://en.wikipedia.org/wiki/Platypus Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Nei, demokratiet er en process for å avgjøre hvem som skal være diktator.Gratulerer, du har oppdaget en ny diskusjon du kan vri over på deg og ditt. Alltid, uten unntak. Deg, du og ditt. Selvfølgelg handler ikke demokrati om å velge diktator, det er bare ditt syn og din perverterte måte å vri ting på. Og selvsagt har det ingenting med tema å gjøre, som vanlig. Endret 28. oktober 2013 av Abigor 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Det er generelt gjeldende at en definisjon av noe som er basert på hva dette "noe" ikke er er mindre beskrivende enn en definisjon av hva noe faktisk erEnig. Det du sier er ikke kompatibelt med påstanden tidligere om at "ideologier ikke kan beskrives med fravær". Nebbdyr føder ikke "levende" barn (frittgående) som de fleste andre pattedyr. Edderkopper har ikke 2 øyne som mange andre dyr. Endret 28. oktober 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Enig. Det du sier er ikke kompatibelt med påstanden tidligere om at "ideologier ikke kan beskrives med fravær". Jeg har ikke påstått at man ikke KAN beskrive konsepter med fravær av diverse aspekter, jeg kun påpeker at det er mindre opplysende. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Jeg har ikke påstått at man ikke KAN beskrive konsepter med fravær av diverse aspekter, jeg kun påpeker at det er mindre opplysende.Det er det andre som har påstått. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Det er det andre som har påstått.Det får da de andre svare på "Eppler er ikke blå" innehar selvfølelig informasjon og gir derfor mening, men denne informasjonen er mindre presis enn: "Eppler er røde, grønne eller gule". Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) Edderkopper er ikke insekter. Pingviner kan ikke fly. Endret 28. oktober 2013 av Abigor Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 (endret) som sagt så kan du utmerket bruke "denials" i beskrivelser, men de innehar mindre innformasjon enn om du bruker "affirmative" versjon om samme dimensjon. "Spiders (order Araneae) are air-breathing arthropods that have eight legs and chelicerae with fangs that inject venom." http://en.wikipedia.org/wiki/Spider Er bedre enn "edderkopper er ikke insekter", ettersom ditt utsagn ikke utelukker at edderkopper er planter, pattedyr, steiner, etc Endret 28. oktober 2013 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
userman Skrevet 28. oktober 2013 Del Skrevet 28. oktober 2013 Nei, demokratiet er en process for å avgjøre hvem som skal være diktator. Jeg tror ikke dette er en veldig anerkjent definisjon. Se: http://snl.no/demokrati Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 (endret) Så å fastslå at andre prater vrøvl... Og en hel del annet, nettopp vrøvl, er det du kommer med. Du har ikke skjønt det minste av hva jeg har skrevet, og dine personangrep og løgner faller på egen latterlighet. Endret 30. oktober 2013 av jegersåmongo Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 30. oktober 2013 Del Skrevet 30. oktober 2013 Jeg tror ikke dette er en veldig anerkjent definisjon. Det stemmer, men på den annen side er vel politikken for preget av doubletalk til å skulle kunne si ting som de er? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. november 2013 Del Skrevet 2. november 2013 Mener du at kommunismens mål ikke er preget av fravær av samfunnsklasser? Mener du at fascismen ikke er preget av sitt fravær av menneskeverd? Er ikke demokratiet preget av fravær av diktatur? Dette er første gang jeg hører noen si at "fravær av noe ikke er noe man bruker for å beskrive ideologier". Har du noen kilder på dette eller er det din personlige mening? Man beskriver ikke disse med hva de ikke har eller ikke er, men hva de har eller er. Å definere noe ut fra fraværet av noe forutsetter at det som ikke er, er den "naturlige" tilstanden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå