Pjuuok Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Det er alt for mange som bremser for mye med motor og drivverk. Bedre å bruke bremsene på bilen. Bremsene er tross alt ting som er laget for å slites ut. No offence, men ut ifra bildene til TS så har han tydeligvis kjørestil som en bestemor. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Selv om klosser og skiver er slitedeler så betyr ikke det at man må bruke dem i situasjoner der motorbrems fint kan brukes. Jeg motorbremser ved hver anledning jeg får - ingen rust på friksjonsflatene. Motorbrems er ikke nødvendigvis synderen her. 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 9. november 2013 Del Skrevet 9. november 2013 Kjøpte du den av firma eller privatperson? Om jeg kjøper en bil med garanti av et firma forventer jeg at den går gjennom en EU-kontroll, denne gjør ikke det... Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 (endret) leo_ Jeg kjøpte den av møller altså et firma. Det er to års garanti på bilen men jeg har kjørt 8000 siden jeg kjøpte den i juli. Har samme problemet med forbremsene. Det er alt for mange som bremser for mye med motor og drivverk. Bedre å bruke bremsene på bilen. Bremsene er tross alt ting som er laget for å slites ut. No offence, men ut ifra bildene til TS så har han tydeligvis kjørestil som en bestemor. Jeg vil ikke akkurat si at jeg kjører rolig, snarere tvert om. Bremsene blir mye brukt og er alltid gode og varme. Når jeg først oppdaget at bremsene var dårlig var det pga jeg måtte bremse en del i en kraftig og lang nedover bakke. Trodde jeg hadde kjørt bremsene for varm slik at de fikk kast i seg. Har skjedd med en annen bil jeg hadde for lenge siden. Når jeg så over bremsene når de var blitt kalde oppdaget jeg at de hadde en del rust på seg som ikke går bort når jeg bremser. Spes på de bak. Foran går rusten bort, men de er helt ruglete. Under kraftig nedbremsing eller jevn lang nedbremsing rister hele bilen. Endret 13. november 2013 av Tullballj Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 13. november 2013 Forfatter Del Skrevet 13. november 2013 Tok kontakt med møller i dag for vil vite om jeg har noen sak. De skulle se på saken og gi meg en lyd. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 14. november 2013 Forfatter Del Skrevet 14. november 2013 Fikk svar fra Møller i dag. De skulle fikse bakbremsene på garantien, men det er 900kr i egenandel. Fikk ikke svar på hva de mener om bremsene foran. Sendte et bilde til dem på mail og venter på svar. Hva syns dere om bremsen foran? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå