Tullballj Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Kjøpte en pent brukt golf med 35000km på telleren med to års garanti igjen nå i sommer. Når jeg lå om til vinterdekk så jeg at all bremseskivene var rusten i kanten og noen steder kjeksaktig. Skivene er også ruglete. Er ikke mekaniker men er det godkjent og skal ikke de holde lenger? Khørt 7000km siden kjøp. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Bilde 2 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Bremseskiver er regnet som en slitedel, så jeg tror neppe du får dekket noe på en garanti. Må være en veldig bra garanti, i så fall. Bremseskiver (og klosser) er ikke en komplisert eller dyr sak å bytte. Endret 17. oktober 2013 av magnusalex Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 hva mener du med klage? Om du mener heve kjøpet så får du nok ikke rett til det her, rust på skivene og klossene er nå ganske vanlig i Saltlandet Norge. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Klage på at de er dårlig slik at de kan slipe de eller bytte alt etter som. Lenke til kommentar
jon67 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Noen runder med bråbremsing fra høy fart pleier å fjerne overfladisk rust fra bremseflatene. Rust på kantene er helt normalt og ufarlig. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 På den aktuelle bilen kan du vel kanskje dra på håndbrekket og kjøre litt, så blir skivene blanke og skinnende som da de var nye. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Kjøpte en pent brukt golf med 35000km på telleren med to års garanti igjen nå i sommer. Når jeg lå om til vinterdekk så jeg at all bremseskivene var rusten i kanten og noen steder kjeksaktig. Skivene er også ruglete. Er ikke mekaniker men er det godkjent og skal ikke de holde lenger? Khørt 7000km siden kjøp. Hvilken årsmodell er dette da? Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Utifra bildene så synes jeg det så helt normalt ut og ikke noe som er grunnlag for en klage. - Det er rett og slett slik det blir seende ut etter litt kjøring i norsk klima. Lenke til kommentar
Akse Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Helt normalt med den type "rust". Det skjer på alle biler. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Du bremser for lite Lenke til kommentar
Dromle Skrevet 19. oktober 2013 Del Skrevet 19. oktober 2013 Rust på kanten av skiven er helt normalt men du hadde mye rust på selve skiven til å være en 2 år gammel bil. Dersom skiven har mer enn 25% rust får du en 2'er feil på bremsene på PKK og må fikse det. På bildet ditt ser det ut som om du har ca. 50% rust så du vil garantert slite med å få den bilen der billig gjennom neste PKK. Gjør som de over sier, kjør litt hardt og brems litt hardt opp og se om det hjelper mot rusten. Dersom det ikke hjelper bør du prøve å ta det på garantien så snart som mulig. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Jeg skifter skiver bak på min A3 for 1 år siden. Ser ut som dine på bildet nå. Tror kvaliteten på skivene er dårlig, fordi en 1 år gammel Ford vi har ser skivene ny ut. 3 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 20. oktober 2013 Del Skrevet 20. oktober 2013 Det dreier seg mest om kjørestil. Med typisk daffestil blir skivene fort brune.. Med min kjørestil har det aldri skjedd at rust har kommet på skiver hverken foran eller bak Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 20. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2013 Jeg liker å kjøre aktivt med bilen, så er nok ikke stilen. Får bytte de på neste service om noen 1000km Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Det dreier seg mest om kjørestil. Med typisk daffestil blir skivene fort brune.. Med min kjørestil har det aldri skjedd at rust har kommet på skiver hverken foran eller bak Så du mener at skivene korroderer mindre med aktiv bremsing? Det som skjer er at du fjerner det brune rustbelegget når du bremser. Men skivene korroderer ikke mindre. Det eneste er dersom bilen står lenge i ro. Da kan du få groptæring pga fukt og klossene. 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. oktober 2013 Del Skrevet 21. oktober 2013 Det aktuelle bildet er sannsynligvis fra en bil der bakbremsene har vært på ferie i lengre tid. Lenke til kommentar
audi80b4 Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Hvis det var mye rust på bremsene og omkring. Det betyr jo att bilen har stått stille lenge før han solgte den til deg. Og om den har stått stille så er det ikke bra for foringene i forstillinga og ellers på bilen. Lenke til kommentar
audi80b4 Skrevet 7. november 2013 Del Skrevet 7. november 2013 Lukter litt sleip selger her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå