Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruktbil - kan jeg klage på dette? Rusten bremse.


Tullballj

Anbefalte innlegg

Kjøpte en pent brukt golf med 35000km på telleren med to års garanti igjen nå i sommer. Når jeg lå om til vinterdekk så jeg at all bremseskivene var rusten i kanten og noen steder kjeksaktig. Skivene er også ruglete. Er ikke mekaniker men er det godkjent og skal ikke de holde lenger? Khørt 7000km siden kjøp.

post-38974-0-87410700-1382017437_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte en pent brukt golf med 35000km på telleren med to års garanti igjen nå i sommer. Når jeg lå om til vinterdekk så jeg at all bremseskivene var rusten i kanten og noen steder kjeksaktig. Skivene er også ruglete. Er ikke mekaniker men er det godkjent og skal ikke de holde lenger? Khørt 7000km siden kjøp.

 

Hvilken årsmodell er dette da?

Lenke til kommentar

Rust på kanten av skiven er helt normalt men du hadde mye rust på selve skiven til å være en 2 år gammel bil. Dersom skiven har mer enn 25% rust får du en 2'er feil på bremsene på PKK og må fikse det. På bildet ditt ser det ut som om du har ca. 50% rust så du vil garantert slite med å få den bilen der billig gjennom neste PKK.

 

 

Gjør som de over sier, kjør litt hardt og brems litt hardt opp og se om det hjelper mot rusten. Dersom det ikke hjelper bør du prøve å ta det på garantien så snart som mulig.

Lenke til kommentar

Det dreier seg mest om kjørestil.

Med typisk daffestil blir skivene fort brune..

Med min kjørestil har det aldri skjedd at rust har kommet på skiver hverken foran eller bak :)

Så du mener at skivene korroderer mindre med aktiv bremsing?

 

Det som skjer er at du fjerner det brune rustbelegget når du bremser. Men skivene korroderer ikke mindre. Det eneste er dersom bilen står lenge i ro. Da kan du få groptæring pga fukt og klossene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...