fjarle Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Skal kunne gi bedre rekkevidde mellom lader og telefon.Samsung jobber med ny trådløs lading Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hvor strømeffektivt er dette? Hvor mye strøm brukes kontra hva mobilen lades opp med? 1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hva med å få til trådløs lading på dagens telefoner. Nå må man kjøpe ekstrautstyr for dette swlv om de reklamerer med det som en funksjon på s4 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Dette blir dessverre ikke tillatt i EU, da ladingen i følges EUs regler må skje via mikro-USB-kontakt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Dette blir dessverre ikke tillatt i EU, da ladingen i følges EUs regler må skje via mikro-USB-kontakt. Trådløs lading finnes allerede i EU på mobiler, og EU har ikke sagt at det kun må skje via usb-kontakten, det er lov med flere lademetoder på samme mobil (forøvrig er vel ikke reglene sånn at det er låst til mico-USB heller) AtW 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Det store problemet med trådløs lading er at du ikke kan lade når telefonen er avskrudd. Det vil derfor aldri erstatte ladekontakten, og mister derfor litt av poenget. Lenke til kommentar
Scuirus Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Trådløs lading virker på S4 selv om telefonen er avslått. Fancy grafikk vises på skjermen når trådløs lading startes på avslått telefon. Lenke til kommentar
Scuirus Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Kan dere i telefontester omtale om telefoner støtter trådløs lading eller er forberedt for trådløs lading ved at bakdeksel byttes ut? Etter at jeg kjøpte trådløs ledeløsning til min S4 har jeg kommet til at det er uaktuelt for meg å kjøpe en telefon som ikke kan lades trådløst I fremtiden. Er positivt overrasket over at løsningen ikke er spesielt følsomt for plassering og at effektiviteten på ladingen må være høy siden temperaturstigningen både på overflatrn av lader og bakdekselet er minimal. Informasjon om at trådløs lading støttes og i såkalt hvilken standard er ofte vanskelig tilgjengelig på produsentens nettsider. Hadde vært takknemlig om dere kunne ta med denne info i omtale av telefonene. Jeg synes også at manglende støtte for trådløs lading burde telle negativt I en test. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Trådløs lading virker på S4 selv om telefonen er avslått. Fancy grafikk vises på skjermen når trådløs lading startes på avslått telefon. Virker det om telefonen er tom for strøm også? Lenke til kommentar
Scuirus Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Har aldri prøvd. Uansett ikke noe stort problem da den trådløse laderen bruker standardladeren og ladekabelen til strømforsyning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Den gjør nemlig ikke det. (så lenge det ikke har kommet en helt ny teknologi, noe jeg tviler på) Dermed er dette ganske ubrukelig siden en fortsatt er avhengig av ladepluggen. Endret 16. november 2013 av Slettet+45613274 Lenke til kommentar
Daniel.ab Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Den gjør nemlig ikke det. (så lenge det ikke har kommet en helt ny teknologi, noe jeg tviler på) Dermed er dette ganske ubrukelig siden en fortsatt er avhengig av ladepluggen. Er du veldig stor motstander av trådløs lading? Ser ikke helt hvorfor det ikke skal fungere med tomt batteri. Men har ikke trådløs lading selv, så har aldri testet. Men som sagt så er det bare å ta kabelen ut av laderen å stikke den inn i telefonen OM det skulle bli et problem :-) Lenke til kommentar
Scuirus Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 (endret) Den gjør nemlig ikke det. (så lenge det ikke har kommet en helt ny teknologi, noe jeg tviler på) Dermed er dette ganske ubrukelig siden en fortsatt er avhengig av ladepluggen. Ser ikke ut til at du gidder å lese hva jeg skriver. Den trådløse laderen bruker standardladeren som strømforsyning så den er uansett tilgjengelig. Basert på min kjennskap til teknologien (jeg er elektronikkingeniør som jobber med produktutvikling) antar jeg at trådløs lading virker også med tomt batteri, men har ikke hatt tomt batteri siden jeg kjøpte den trådløse ledeløsningen. Kikket akkurat på en Qi lade kolponent fra Texas Instruments. Hvis batterispenning er under 3,0V lades det med en konstant strøm på 0.2A, når spenningen når 3V begynner lade strømmen å stige. Nominell spenningen på et Li-Ion batteri er 3.7V, ffut a det er det 4,2V og ved 3,4V regnes det som tomt og telefonen slås av. De fleste batterier har en beskyttelskrets som kutter batteriet fullstendig vekk ved 3,0V. Dette tyder på at en Qi lader ikke skal ha problemer med et tomt batteri. Endret 16. november 2013 av Scuirus 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 16. november 2013 Del Skrevet 16. november 2013 Nå har jeg bare erfaring med trådløs lading på min Note 2. Det var etter qi - standarden. Da opplevde jeg at telefonen ikke ville lade trådløst når den var tom for batteri. Jeg er selvsagt stor tilhenger av trådløs lading, men ser ikke poenget når en likevel må ha ladepluggen. Om de kan kutte ut den, er vi et steg nærmere helt tette telefoner, som dermed er vanntette og tåler mye mer. Men om du gidder, så kan du teste om det går an å lade din telefon når den er tom for batteri. Det er lite vits å sitte her å synse. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 18. november 2013 Del Skrevet 18. november 2013 Ser ikke ut til at du gidder å lese hva jeg skriver. Ikke du heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg