Ludwig Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hei,Vi har et system hvor vi publiserer rapporter på web hvor kunden kan logge seg inn.Jeg sender ofte en snarvei til webadressen som de kan ha på dekstop for enkel tilgang til websiden.Men jeg har et spørsmål angående ikon på den snarveien.Jeg ønsker å ha vår logo på desktop-snarveien, og det fungerer fint lokalt på min PC, hvor jeg har ikonfilen liggende.Men når jeg sender linken videre, blir ikonet på snarveien bare et blankt ark (selfølgelig, siden de ikke har ikonfilen lokalt).Men er det noen metode å gjøre det slik at desktop-snarveien permanent har vår logo når vi sender den videre?Da tenker jeg å endre "webleser-logo", som den automatisk får når jeg lagrer websiden som snarvei, til snarvei med vår logo permanent (uansett PC).Er dette mulig? Lenke til kommentar
Hardwareman Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg regner med at maskinene er registrert i AD, og at dere har opprettet et domene. For å gjøre det enkelt så er jeg veldig sikker på at du kan gjøre dette via Policy på en server eks windows server 2008 osv. Skal være ganske lett, et kjapt søk på google så vil du få fremgangs måten. Men du må huske og legge ikonet på felles desktop. Det vil si :C:\Users\Public\Desktop Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå