tore_v1 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg beklager at det dukker opp atter en tråd på temaet, men jeg greier ikke bestemme meg og trenger litt hjelp.. Fra før av har jeg en Nokia Lumia 800 som nå er doffen. Muligens en garantisak, men det er sekundært. Jeg skal kjøpe ny telefon uansett (jobb-mobil). Jeg trives med OSet, og det logiske for meg var Nokia 1020 eller 925 (kameraet på 800 holder sånn høvelig til mitt bruk, har et G15 til de fine bildene..). Jeg har et par kompiser som er Android-brukere og er veldig fornøyd med S4 og S3. Derfor begynner jakten på hva jeg EGENTLIG vil ha. Ting som betyr noe for meg: 1. God å holde i. Jeg har middels til store hender. 2. Mail-funksjonen må være bra. 3. Lydkvaliteten må være bra (Bruker Denon AHNC800) 4. Gode sjøkart (Moremaps fungerer, men vil helst ha en offline-variant) Jeg surfer også en del på nett, men jeg regner med at samtlige gjør dette på en god måte. Pris spiller ingen rolle i dette scenariet. Nokia 1020/925 gir meg mer av hva jeg har i dag, slik jeg ser det. Byggekvaliteten er god, og jeg har hatt et problemfritt mobilhold frem til nå. Samtidig vil jeg gjerne ha litt mer fleksibilitet, men jeg er litt usikker på hva jeg ofrer for å få denne. Vanntette telefoner virker smart, og jeg har derfor lest en del om Z1 i det siste. Enkelte brukere melder om litt problemer, men jeg er usikker på om dette er engangs-tilfeller eller problemer med telefonen. Sony har tidligere hatt en del problemer, men Amobil mener dette er den beste telefonen på markedet per dags dato og det må jo være en grunn til det. Jeg har ingen stor lojalitet for noen merker, men jeg kjenner det sitter langt inne å bytte OS. Sikkert vanlig, og det er helt sikkert en vanesak. Derfor trenger jeg litt overbevisning og håper dere vil bidra med deres synspunkter. Hvilken telefon passer best til mine krav i din mening? Lenke til kommentar
TheMoose Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Med mindre man er veldig kamera interessert ville jeg gått for en Lumia 925. Så den live i butikken her om dagen og den ser veldig bra ut, lett og tynn, med tanke på at du nevner at den må være god å holde i. Men 925 selges kun som 16GB variant i Norge, så pass på at det er nokk for ditt bruk. Windows Phone 8 er en stor oppgradering fra 7.x. Så hvis du er god kjent med Windows Phone 7.x, og det fungerer bra for deg, så vil jeg ikke ha noen motforestilling å anbefale en ny Windows Phone 8 modell. Hilsen veldig fornøyd Lumia 920 eier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå