Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mulig kjøp av Audi A8, årsmodell rundt 2000

indahla

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å bytte min Audi TT -99 i en A8.

Budsjettet tilsier en modell rundt 2000 som har gått 150k +

Noen tips ang hva jeg bør se etter?

I tillegg:

Mange av disse har treinteriør. Det mener jeg bare skal finnes i båt. Noen tips om lakkering / decal, etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ha et heftig budsjett til vedlikehold og reparasjoner.

Men klart, hvor mye avhenger av hva for en A8 vi snakker om..

Den er jo levert med flere motorkonfigurasjoner, alt fra den kjipe 2,5TDien som ikke akkurat varer evig til den greie 4,2 liters V8en (og muligens noen 12ere?) som går på bildrivstoff i motsetning til 2,5en som går på traktorfuel.

I tillegg er den levert med og uten Quattro (Å kjøpe en Audi uten Quattro forstår jeg ikke at noen gjør..), samt med og uten heftige mengder utstyr.

Dette er en gammel luksusbil, og sånt er det dyrt å drifte.

Endret av Snylter
Lenke til kommentar

og anbefale en A8 fra rundt 2000 har jeg store vansker med å gjøre. om du ikke har god økonomi og en hobby som går ut på å holde deg oppdatert på verkstedpriser.

det er vel en modellserie som Audi forbigår i stillet når de festtalene skal holdes om bedriftens ellers utmerkede biler.

og ja, på begge spørsmålene dine.

Lenke til kommentar

Det var det jeg var redd for.

Ser flere annonser der selger har listet opp masse som er gjort på bilene.

Er det fordi det er mye som går galt, mye som kan gå galt eller at det rett og slett er dyrt?

Det er en avansert luksusbil, det er MYE som kan ryke.. Og det koster latterlig mye for alt som er modellspesifikt på A8..

Jeg har også hørt noe om at Møller tar høyere timespris for skruing på A8 enn på andre Audaer.

Det kommer vel an på hva du mener med "rundt 2000 mod" - Du bør nok holde deg unna pre-2002 modellene hvis du ikke er forberedt på å mekke (og delene kan være dyre) - Men 4E som kom i 2002 kan være ett ok kjøp.

Den som kom i 2002 er bedre ja, men det er fortsatt en gammel luksusbil med de ulempene det medfører.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...