indahla Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Jeg vurderer å bytte min Audi TT -99 i en A8. Budsjettet tilsier en modell rundt 2000 som har gått 150k + Noen tips ang hva jeg bør se etter? I tillegg: Mange av disse har treinteriør. Det mener jeg bare skal finnes i båt. Noen tips om lakkering / decal, etc? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Du bør ha et heftig budsjett til vedlikehold og reparasjoner. Men klart, hvor mye avhenger av hva for en A8 vi snakker om.. Den er jo levert med flere motorkonfigurasjoner, alt fra den kjipe 2,5TDien som ikke akkurat varer evig til den greie 4,2 liters V8en (og muligens noen 12ere?) som går på bildrivstoff i motsetning til 2,5en som går på traktorfuel. I tillegg er den levert med og uten Quattro (Å kjøpe en Audi uten Quattro forstår jeg ikke at noen gjør..), samt med og uten heftige mengder utstyr. Dette er en gammel luksusbil, og sånt er det dyrt å drifte. Endret 17. oktober 2013 av Snylter Lenke til kommentar
indahla Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Det var det jeg var redd for. Ser flere annonser der selger har listet opp masse som er gjort på bilene. Er det fordi det er mye som går galt, mye som kan gå galt eller at det rett og slett er dyrt? Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 og anbefale en A8 fra rundt 2000 har jeg store vansker med å gjøre. om du ikke har god økonomi og en hobby som går ut på å holde deg oppdatert på verkstedpriser. det er vel en modellserie som Audi forbigår i stillet når de festtalene skal holdes om bedriftens ellers utmerkede biler. og ja, på begge spørsmålene dine. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Det kommer vel an på hva du mener med "rundt 2000 mod" - Du bør nok holde deg unna pre-2002 modellene hvis du ikke er forberedt på å mekke (og delene kan være dyre) - Men 4E som kom i 2002 kan være ett ok kjøp. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Det var det jeg var redd for. Ser flere annonser der selger har listet opp masse som er gjort på bilene. Er det fordi det er mye som går galt, mye som kan gå galt eller at det rett og slett er dyrt? Det er en avansert luksusbil, det er MYE som kan ryke.. Og det koster latterlig mye for alt som er modellspesifikt på A8.. Jeg har også hørt noe om at Møller tar høyere timespris for skruing på A8 enn på andre Audaer. Det kommer vel an på hva du mener med "rundt 2000 mod" - Du bør nok holde deg unna pre-2002 modellene hvis du ikke er forberedt på å mekke (og delene kan være dyre) - Men 4E som kom i 2002 kan være ett ok kjøp. Den som kom i 2002 er bedre ja, men det er fortsatt en gammel luksusbil med de ulempene det medfører. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Anbefaler å heller se etter en velutstyrt A6. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Anbefaler å heller se etter en velutstyrt A6. Hodet sier JA men hjertet sier NEI. Er noe med A8 og space frame =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå