Prizefighter Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Bare lurer, se hvor langt dere har kommet. :-) Lenke til kommentar
mr x Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 gjeller det non pro også... 400mhz gpu og 660 mhz på minne 5482 i 3d mark 2003 har dårlig minne kom bare på ca 700mhz som max,men får sikker litt mere på gpu"en.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 greit, Non pro og Pro.. vil bare se hvor langt dere har kommet i klokkingen. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Bare lurer, se hvor langt dere har kommet. :-) 466 MHz / 716 MHz. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Fungerte ikke de linkene dine der.. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Fungerte ikke de linkene dine der.. Sånn, nå funker de. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Skal få OC'a til helga. Da skal jeg få endra scorene litt. Imens kan jo "dere" der ute legge inn deres klokk på kortene deres. Lenke til kommentar
mr x Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 fikk til mere nå..men dette "minne"( Infenon) 398.3mhz gpu og 680mhz ram 5505 i score... Lenke til kommentar
_Ja'far_ Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Har 9800 pro med denne klokken: Gpu : 470 Ram : 375 (750) 3dmark03 : 6169 Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Når det gjelder overklokking av skjermkort 9800pro er det en del variasjon på hvor langt man klarer å klokke de forskjellige kortene alt fra 400 til helt opp mot 470-80 Det hadde vært interesant å høre hvordan dere har gått fram for å få de forskjellige frekvenser og hvorfor dere har stoppet der dere nå ligger. -------------------------------------------------- Personlig er mitt kort (hercules - pro) klokket til 450/380 GPU kjøles av vann og peltier (ca 85w) og ligger på ca 10 grader idle og 15 grader load. Jeg kan gå høyere, og har vært oppe på 480 på GPU men i det jeg passerer 450 får jeg artifacts som dukker opp på "Nature" 3dmark 03. Jeg merker meg også at det er en stor sammenheng mellom temp og når artifacts dukker opp i den aktuelle testen. På rammen ligger det en grense på tett oppunder 390 hvor atifacts framtrer (ingen ekstra kjøling) Lenke til kommentar
_Ja'far_ Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Jeg har brukt powerstrip til klokkingen. På gpu stoppet jeg pga. små hvite flekker i nature testen hvis jeg går høyere. På ram får jeg masse arifacts hvis jeg går høyere enn 375, derfor har jeg stoppet her. Jeg har under utvikling noen vannblokker til rammen så den kan jeg klare å få litt høyere hvis jeg er heldig.. Har ikke målt temp. noen plass så jeg vet ikke hvor varmt kortet er.. Noen som vet om noe jeg kan bruke til å måle tempen??? Lenke til kommentar
wanvik Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Litt off-topic: (poster resultat når jeg får kjølt ram) Ca hvor langt har folk klokket ram uten ekstra kjøling? Jeg har Hercules-utgaven med 256mb ddr-2 (mulig denne er mer følsom for temp??), husker ikke hvor langt jeg klokket, men det kom artifacts ganske tidlig ihvertfall. Har vannkjølt gpu, så jeg må få ordnet en skikkelig kjøleløsning på ram slike at jeg kan klokke hele systemet skikkelig.. Noen som har bra forslag til kjøling av ram forresten? (tror ikke jeg føler meg kompetent nok til å bygge vannkjøling til ram'en, men skal være i stand til å gjøre "alt" med kjøleribber/blokker..) Lenke til kommentar
Kark Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Dette er spennende,jeg kjører selv et Powercolor 9800 128ddr (non pro) som jeg har flashet bios til Club3D 9800pro 128ddr,det funker helt topp i alle tester uten artifacts eller frysing av bildet. kjører fåreløpig med stock pro klokking 378/338. men har fått på luftkjølt ram sink + et par 12cm vifter i døra på kabinettet (De er veldig stille)så nå mangler jeg bare noen tempfølere på gpu og ram før prøver litt forsiktig klokking, Jeg har Samsung ram men tror det er 3,3ans og ikke 2,8ans som er best så jeg har ikke så høye forventninger.Det er også barn som bruker denne pc så jeg må ha en god toleranse på temp mot ytelse. Litt off topic, kan tenke meg å bruke denne vifte/tempstyringen her http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...RTNR=DDOC5SPLUS For den kan starte og stoppe vifter etter kriterier som jeg selv setter opp har noen her denne eller vert borti den? Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Sapphire Radeon 9800pro og kjører 460/360, blir mer når jeg for voltmoddet kortet..... 3dmark03: 6498 Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hercules kortene leveres med små kjøleribber Er det noen som har gjort noen forsøk på å fjerne disse ? Har selv ikke prøvd, men lar det seg gjøre ? Er det noen der ute som har data eller erfaringer som sier om det er noen vits å vannkjøle Ram på 9800pro mtp hvor langt man kan dra frekvensen. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Til Hcgustad Voltmode 9800pro Hvordan går du fram evt hvor stor er "gevinsten" Lenke til kommentar
hcgustad Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Til HcgustadVoltmode 9800pro Hvordan går du fram evt hvor stor er "gevinsten" her er en link: http://www.ocfaq.com/article.php/overclock...ing/voltmods/56 gevinsten er jeg ikke helt sikker på, men satser på at jeg får dra klokken litt lengre. Lenke til kommentar
formann Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Hercules 9800np /m ATI 9800Pro bios: core: 455Mhz ram: 366Mhz Kortet er vannkjølt.. AquaComputer. Skal prøve å få tak i en loddebolt i helgen.. potmeter ligger klart og venter Tviler på at det bli noen nye høyder i 3dmark selv om jeg får voltmoddet kortet, for i går natt så fant cpu-socket ut at jeg hadde strammet blokken til "litt" for hard. Dermed mangler jeg tre av feste"ørene" på socket. Bruker nå et Epox 8rdae som jeg skal få testet litt, men tror ikke det kommer like langt som mitt kjære NF7. Epox kortet er lånt så mods kommer ikke på tale. Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Takker for linken OK Etter å kikket litt grovt på dette må jeg si at det virket greit helt til jeg åpnet pdf filene !! :o Har ikke satt meg skikkelig inn i dette enda men... Forstår jeg det riktig når jeg sier at det er bare å koble et 10k potmeter mellom PGND og DH2 som tegningene viser for å kunne justere GPU Volt Fra standard voltstyrke til.......ja....!! Lenke til kommentar
tunefish Skrevet 3. oktober 2003 Del Skrevet 3. oktober 2003 Får mitt Club3d 9800pro til uka, så da skal det klokkes og herjes! Men nå har jeg hvertfall en pekepinn på ca hvor langt jeg kan regne med å få den... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå