Gå til innhold

Nå starter nedtellingen til nye Windows 8

Anbefalte innlegg

Med tanke på at det er en gratis oppdatering for de som har Windows 8, mens de som har eldre versjoner av Windows må betale, så fremstår det som en god, gammel Service Pack.

Vell, nå ser jeg ingen grunn til at de med W7 og ned skulle få denne gratis selv om det ikke var en servicepack.

Ser ikke helt poenget med å diskutere om dette er en versjon eller en servicepack. En servicepack kan inneholde alt fra bog fixer til nye features, på samme måte som en versjonsoppgradering.

Jeg tror noe av grunnen til denne endringen ganske enkelt gjenspeiler MS nye tankegang når det kommer til videreutvikling av og oppgradering av OS. Selv om MS har sluppet ny funksjonalitet via SP tidligere, har de store endringene kommet ved nye versjoner av Windows. Nå skal MS imidlertid slippe nye versjoner av Windows hyppigere, og de satser da også i større grad på å videreutvikle produktet "on the fly" fremfor store mer sjeldne lanseringer.

Dermed kan W8.0 gjennom noen år frem til W8.8 ha endret seg ganske mye, både funksjonelt og teknisk. Alle oppgraderinger av denne typen, med samme tall forran punktum skal da være gratis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vell, nå ser jeg ingen grunn til at de med W7 og ned skulle få denne gratis selv om det ikke var en servicepack.

Hvis det ikke hadde vært en "service pack", så ville den vel ikke vært gratis for de med Windows 8 heller.

Det var det jeg mente.

Enhver SW release koster penger i og med alt kostebinderiet en release medfører (- i hvert fall i en stor organisasjon -), og jeg ser ikke for meg at Microsoft kommer til å øke release-frekvensen uten å kunne dekke inn disse utgiftene på en eller annen måte, enten ved å ta betalt for SW updates med jevne mellomrom, eller ved å sørge for at for at kundene må kjøpe ny HW (fra Microsoft) for å kunne installere den nyeste SW-versjonen. (Eller ved å sørge for at gammel HW blir treg med ny SW ...)

Lenke til kommentar

Jeg får ikke noe i Store. Prøvd å søke siden 13.00 men ingen 8.1 å finne.

Kan det ha noe med at jeg har Windows 8 Enterprice?

Har enterprise her selv, og det har ikke dukket opp noe her heller.

Gikk rett og slett inn på Volume Licensing services jeg ( jobb pc ) og lastet ned der i fra. Men får en hastighet som minner om det gamle ADSL nettet når det kom / ISDN :p HELE 159kb/s ned :p 6 timer og 32 min igjen.

Lenke til kommentar

Til de som kjører W8 Enterprise som lurer på hvorfor ikke oppdateringen ligger i Store: For businesses who acquired Windows 8 Enterprise through Software Assurance for Windows on a volume license agreement, the option to update through the Windows Store is not available. Administrators will find the Windows 8.1 Enterprise installation media at the Volume Licensing Service Center.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...