1245112654122755325882462 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Himmelen skal visst nok være i skyene, right? Viss det skal være i skyene så er der vel kaldt? Burde mann pakke med seg vinterklær for å reise dit? Er himmelen flat? eller kan jeg ta med meg slalom ski? Viss der både er kaldt og flatt er det da ikke bedre å reise på sydentur i andre enden? Jeg fikk en bok på sykehuset her i uken der jeg bakerst kunne akseptere å ta i mot jesus kristus fresleren og at jeg da skulle være han tro i all evighet og at jeg da ville komme til himmelen. Der sto instrukser om hvordan jeg skulle leve ol. Men der sto ingenting om pakkliste for å entre himmelen, hvordan burde jeg forberede meg for det? Er det langt i mellom ting i himmelen? Og er avgiftsnivået på eventuelle biler høyt? Hvor gammel ser man ut når man kommer til himmelen, viss jeg i mot all formodning skulle dø som en eldre herremann, vil jeg da oppstå med potensproblemer ol? Eller kommer jeg dit som en ung og viril herremann? Er det lett å sjekke damer der? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Er der tobakk eller burde eg slutte å røyke? Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896 Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Vel, det ser ut som porten sier YOU DID IT! Og, man kan se at bortenfor "Family Land" ligger "America Land"Hurra! Endret 17. oktober 2013 av bruker-45896 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Hvor god er jesus til å fortelle vitser? For du går etterhvert veldig lei når du har hørt den samme vitsen en zillion ganger liksom, selv om den blir ytret på morsom arimeisk av selveste jesusen, da evighet er en jævla lang tid.... Gull og edelstener skal jo pryde gatene der oppe står det i bibelen, men hva med internett? Hvis det er en stor by det er snakk om så bør de jo ha internett, eller himmelnett som det sikkert heter der oppe, så man bør kanskje ta med seg minnepinne? Usikker på hvor gode de er til å lage slike ting der oppe, er liksom litt bronsealder stuk over det hele liksom... Hmm, artig problem stilling dette... Endret 17. oktober 2013 av RWS Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Må eg også til å lære meg sånn der enlglesk eller kva amerikanosane prata Er det jødene som styrer himmelen? Eller er der også en Illuminati og en NWO som har planer om å styrte gudsregime, er gud en diktator? Er der noen form for demokrati? Endret 17. oktober 2013 av Priim Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Er det lett å sjekke damer der? Personlig ville jeg bekymre meg mer om hvorvidt det er oksygen nok... ..til å sjekke damer altså. Endret 17. oktober 2013 av jegersåmongo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6x3szi Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Hvor moderne er det der oppe? Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2013 Er der høy luftfuktighet? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 17. oktober 2013 Del Skrevet 17. oktober 2013 Himmelen skal visst nok være i skyene, right? Viss det skal være i skyene så er der vel kaldt? Burde mann pakke med seg vinterklær for å reise dit? Er himmelen flat? eller kan jeg ta med meg slalom ski? Viss der både er kaldt og flatt er det da ikke bedre å reise på sydentur i andre enden? Jeg fikk en bok på sykehuset her i uken der jeg bakerst kunne akseptere å ta i mot jesus kristus fresleren og at jeg da skulle være han tro i all evighet og at jeg da ville komme til himmelen. Der sto instrukser om hvordan jeg skulle leve ol. Men der sto ingenting om pakkliste for å entre himmelen, hvordan burde jeg forberede meg for det? Er det langt i mellom ting i himmelen? Og er avgiftsnivået på eventuelle biler høyt? Hvor gammel ser man ut når man kommer til himmelen, viss jeg i mot all formodning skulle dø som en eldre herremann, vil jeg da oppstå med potensproblemer ol? Eller kommer jeg dit som en ung og viril herremann? Er det lett å sjekke damer der? Himmelen er her og nå, alle syndfrie sjeler er i himmelen her og nå, himmelen er en psykisk tilstand. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Er der tobakk eller burde eg slutte å røyke? Du må vel nesten slutte å røyke før du i det hele tatt blir transportert opp til denne himmelen du fantaserer om .. Er denne tråden et friskt eksempel på generell spirituell idè tørke her på diskusjon - har nå de usual suspects aka; kranglefantene, gått helt tom, og er resten bare disse småteite lydene av små gnagermunner som drøvtygger på hverandres morkne bein og harskt spekk, igjen? Har kanskje Gud forlatt denne formen for jammerdal, og trukket seg tilbake til vanning av potteplanter og rydding av garasjer, eller noe lignende drittarbeid man spør seg .. Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Himmelen er her og nå, alle syndfrie sjeler er i himmelen her og nå, himmelen er en psykisk tilstand. Men er det kaldt der? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Men er det kaldt der? *hvisker* (Psst, kan du holde på en hemmelighet? Himmelen finnes ikke andre steder enn i fantasien til stormannsgale mennesker som tror så godt om seg selv at de tror de fortjener evig liv...) Så vet du det! Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Men er det kaldt der? Om vinteren ja Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) *hvisker* (Psst, kan du holde på en hemmelighet? Himmelen finnes ikke andre steder enn i fantasien til stormannsgale mennesker som tror så godt om seg selv at de tror de fortjener evig liv...) Så vet du det! Nei, RWS i "himmelen" er alle de som har en syndfri sjel (psyke) ikke takket være seg selv, men takket være Jesus Kristus som tar bort deres skyld (synd) "himmelen" er et metafor på lik linje med det ene bibelske metaforet du har skjønt og ofte bruker "blind" Endret 18. oktober 2013 av IHS Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Om vinteren ja Men det er jo i kald i Afrika om vinteren, så da er jo Afrika bedre enn Himmelen, hvorfor skal jeg dra til Himmelen hvis jeg kan dra til Afrika? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Men det er jo i kald i Afrika om vinteren, så da er jo Afrika bedre enn Himmelen, hvorfor skal jeg dra til Himmelen hvis jeg kan dra til Afrika? ? Også folk i Afrika er i himmelen, så lenge du er syndfri er du i himmelen du finner syndfrie folk på alle kontinenter. PS: syndfrie betyr ikke at de ikke synder eller pådrar seg skyld i forskjellige sammenhenger, de sørger bare regelmessig for at denne skylden fjernes med Jesu Kristi blod og får dermed adgang til himmelriket. Endret 18. oktober 2013 av IHS Lenke til kommentar
Battaman Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Men da er det jo ikke kaldt i himmelen allikevel? Du skjønner vel at det blir for dumt at det både er kaldt og ikke kaldt samtidig? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 (endret) Men da er det jo ikke kaldt i himmelen allikevel? Du skjønner vel at det blir for dumt at det både er kaldt og ikke kaldt samtidig? Himmelen er ikke bare et sted på jorden, himmelriket er i dag overalt på jorden. Noen av de som er i himmelen bor i Alaska mens andre som er i himmelen bor i Afrika. Det er lenge siden himmelriket bare var i Jerusalem der Jesus Kristus var for 2000 år siden. Endret 18. oktober 2013 av IHS Lenke til kommentar
jegersåmongo Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 ..himmelriket er i dag overalt på jorden. Det er jo litt søtt med alternative fysikkteorier da :-) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6x3szi Skrevet 18. oktober 2013 Del Skrevet 18. oktober 2013 Det hele er jo enkelt, når du dør så mister sjelen grepet på kroppen din og sjeler er lettere en luft og derfor flyter du opp i himmelen helt til du treffer oson laget og så flyter du rundt der. sammen med de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå