Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mikrohjelp!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal levere inn en oppgave i micro, men står helt fast her:

Ta utgangspunkt i produktfunksjonen: y=F(L,K) = LK^0,5

Der y er antall produserte enheter, og L og K er innsatsfaktorene. Avgjør hva slags skalaegenskaper denne produktfunksjonen har.

Det er ikke det at jeg trenger noen til å gjøre hele oppgaven for meg, men jeg står vireklig fast :( Tusen takk til de som hjelper meg på veien til å forstå...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett innsatsfaktorene til 10; finn produserte enheter.

doble innsatsfaktorene, hvor stor blir endringen i antall produserte enheter i forhold til økningen i innsatsfaktorene?

Konstant, avtakende eller økende?

(dobling i k,l = dobling i y)(dobling i k,l = mindre enn dobling i y)(dobling i k,l = mer enn dobling i y)

Så kan du avslutte med å tegne en graf (det må man i økonomi) og fortelle hvorfor det er logisk og prøve å finne et eksempel som passer til funksjonen.

Endret av Xmir
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skal levere inn en oppgave i micro, men står helt fast her:

Ta utgangspunkt i produktfunksjonen: y=F(L,K) = LK^0,5

Der y er antall produserte enheter, og L og K er innsatsfaktorene. Avgjør hva slags skalaegenskaper denne produktfunksjonen har.

Det er ikke det at jeg trenger noen til å gjøre hele oppgaven for meg, men jeg står vireklig fast :( Tusen takk til de som hjelper meg på veien til å forstå...

Dette var fancy greier, men om du noen gang skulle trenge hjelp til en pluss og minus oppgave så er jeg mannen :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...